گلایه باغداران اهری از افزایش تعرفه سردخانه‌ها

باغداران اهر به افزایش ۷۰ درصدی تعرفه قیمت نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌های این شهرستان انتقاد کردند.

 فرماندار اهر در جمع باغداران معترض این شهرستان گفت: گلایه باغداران از افزایش تعرفه نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌ها را با در نظر گرفتن صلاح دو طرف بررسی می‌کنیم.

آقای غنی‌زاده افزود: باغداران و مدیران سردخانه‌های شهرستان اهر با نظارت جهاد کشاورزی و اداره صمت نمایندگان خود را انتخاب و تعرفه هزینه نگهداری محصولات کشاورزی را به‌صورت کارشناسی ارزیابی کنند تا باغداران یا سردخانه‌داران متضرر نشوند.

فرماندار اهر ادامه داد: اختلاف تعرفه بین سردخانه‌های آذربایجان‌شرقی با استان اردبیل هم باید بررسی و از تحمیل هزینه به باغداران جلوگیری شود.

وی از کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید سیب درختی طی امسال در اهر خبر داد و یادآور شد: ظرفیت تولید سیب در باغ‌های این شهرستان ۱۴۰ هزار تُن در سال است، ولی امسال به دلیل حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی میزان تولید سیب در این منطقه به ۶۵ هزار تُن کاهش یافت.

آقای غنی زاده با بیان اینکه ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان جوابگوی نیاز‌های باغداران نیست خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی سردخانه‌های شهرستان ۳۵ هزار تُن است که در صورت نیاز باغداران اهری به ذخیره‌سازی تولیدات کشاورزی، جوابگوی نیاز‌ها نخواهد بود و پیگیر تکمیل سردخانه‌ای با ظرفیت ۳۲ هزار تُن در شهرستان اهر هستیم تا نیاز باغداران به سردخانه برای نگهداری تولیدات کشاورزی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در اهر جزو مطالبات و برنامه‌های اولویت‌دار است گفت: این شهرستان قطب سوم تولید سیب در آذربایجان‌شرقی است اما فاقد صنایع تبدیلی بوده و در این حوزه کم‌کاری شده است.

در این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان باغداران و سردخانه‌ها با نظارت جهاد کشاورزی و اداره صمت برای قیمت‌گذاری نرخ سردخانه‌ها در شهرستان اهر تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار