کنعانی:

ایران خواستار رفع موانع تحصیل دختران افغانستان در مدارس و دانشگاه ها است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت دیدگاه خود را درباره تحصیل دختران افغانستانی بیان کرده ایم و امیدواریم مسئولان طالبان زمینه تحصیل را برای دختران فراهم آورد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران توضیحاتی در خصوص تغییر سفیر ایران در افغانستان گفت: با توجه به پایان دوره ماموریت امینیان، سفیر ایران در افغانستان، کاظمی قمی با حفظ سمت خود یعنی نماینده ویژه رئیس‌جمهور، سرپرست سفارت ایران در کابل است و فعلا این ماموریت را عهده‌دار خواهد بود، پیش از این موضوع، سرپرستی ایشان از لحاظ اداری روندش تکمیل نشده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره محروم کردن دختران افغانستان از تحصیل گفت: دیدگاه مشوقانه و مصلحانه خود را بیان کردیم و امیدواریم مسؤولان ذیربط در افغانستان موانع مورد اشاره را رفع و زمینه تحصیل فرزندان دختر و خانم افغانستانی در مراکز تحصیلات عالی و دانشگاهی فراهم شود.

پیش از این نیز کنعانی در واکنش به خبر تعلیق ادامه تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان، اظهار داشته بود جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه افغانستان و علاقه‌مند به صلح و ثبات و توسعه در این کشور، از شنیدن خبر وجود موانع برای تحصیلات عالی دانشگاهی دختران و بانوان در افغانستان متأسف شده است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است مسئولان ذیربط کشور افغانستان سریعا با رفع موانع، زمینه ازسرگیری تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان دختر این کشور در تمام مقاطع تحصیلی را فراهم آورند تا آنان بتوانند ضمن بهره مندی از حق تحصیل علم و دانش، نقش مؤثرتری در توسعه و شکوفایی افغانستان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار