عبادت حضرت زهرا(س) مایه مباهات و افتخار پروردگار الهی + فیلم

حضرت زهرا(س) به حدّی عبادت می کردند که خداوند به ملائکه اش می فرمودند: نگاه کنید به فاطمه که سرور تمام زنان است و چگونه بدنش از خشیّت من می‌لرزد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد بندگی و عبادت دائمی حضرت زهرا(س) بیان کرد: گفته شده است که حضرت زهرا (س) بیش از صد اسم و لقب داشته اند که از آن جمله می‌توان به عابده، راکعه، قوامه و... اشاره کرد که این تعبیرات فردی است که به طور دائم، درب خانه خدا ایستاده و زندگی اش، بندگی دائمی است و به همین دلیل، درمورد حضرت زهرا (س)، این القاب و اسامی، حاکی از این مطلب و برای ما درس است.

به گفته این سخنران مذهبی، حضرت زهرا (س) عابدترین مردم بود که در روایت آمده است وقتی ایشان در محراب می‌ایستادند به حدی برای ذکر گفتن و سوره‌های طولانی خواندن روی پای خود می‌ایستادند که پا‌های ایشان ورم کرده بود و در این خصوص، حضرت محمد (ص) فرمودند: وقتی حضرت زهرا (س) در محراب عبادت می‌ایستادند نور زهرا برای ملائکه آسمان و عالَم درخشش داشت و وقتی زهرا در محراب می‌ایستادند خداوند متعال با مباهات و افتخار به ملائکه اش می‌فرمودند: نگاه کنید به فاطمه که سرور تمام زنان است و چگونه بدنش از خشیّت من می‌لرزد. یعنی خداوند متعال به حضرت زهرا (س) و عبادتشان مباهات و افتخار می کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۲۳ ۰۶ دی ۱۴۰۱
السلام علیک یا حضرت فاطمه الزهرا سیده النسا العالمین سلام الله علیه ، مددی . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار