اجرای بستر فیبر شهری با مشارکت سرمایه‌گذار/ افزایش ۵۰ درصدی شبکه فیبر شهری در شیراز

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات از توسعه ۵۰ درصدی شبکه فیبر شهری به عنوان یکی از شاخص‌های زیرساختی و مهم در شهر هوشمند با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

محمد علی علویان مهر گفت: شهرداری شیراز در سنوات قبل در راستای ایجاد زیرساخت شهر هوشمند اقدام به اجرای بستر فیبرنوری در معابر درجه یک و دو کلانشهر شیراز با مشارکت سرمایه گذار کرده است.

علویان مهر گفت: در همین راستا پس از برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذاران حوزه IT، متخصصان حوزه شهرداری شیراز، اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فناوری، قرارداد توسعه بستر فیبر نوری در کلانشهر شیراز به متراژ تقریبی ۱۱۰ کیلومتر در قالب مشارکت منعقد گردید.

علویان مهر گفت: با اجرای این پروژه مناطق، معاونت ها، سازمان ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و دوربین‌های ترافیکی سطح شهر به شبکه فیبرشهری متصل می‌شود.

او هدف از اجرای این پروژه را توسعه زیرساخت شهر هوشمند، ایجاد ارتباط پایدار و ایمن جهت دوائر مختلف شهرداری و دوربین‌های ترافیکی شهر شیراز بیان کرد.

رئیس سازمان فاوا شهرداری گفت: با عملیاتی شدن این پروژه، علاوه بر کسب درآمد پایدار برای شهرداری، بستر مناسبی برای مشارکت شرکت‌های FCP توانمند، جهت اجرای پروژه ملی FTTX در کلانشهر شیراز مهیا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.