شهردار هشترود گفت: پروانه احداث و ساخت در مناطق بافت فرسوده شهر هشترود رایگان خواهد بود.

آقای  پورصادق در جلسه شورای شهر هشترود گفت : ۳۰۰ میلیون تومان وام برای احداث ساختمان در مناطق بافت فرسوده داده خواهد شد و ۵۰ میلیون تومان هم تا زمان احداث ساختمان برای اجاره ساختمان به این افراد داده خواهد شد.

وی گفت : سند چشم انداز منطقه سید دره سی که از بافت های فرسوده شهر هشترود است در حال تنظیم است.

شهردار هشترود خواستار تجمیع گورستان های شهر هشترود شد و گفت : متاسفانه شهر هشترود با جمعیت ۲۵ هزار نفری دارای ۵ گورستان است و هیچ کدام هم متولی ندارد و این گورستان ها بدون حصار کشی است .

شهردار هشترود با بیان اینکه این شهر حدود ۳.۵ هکتار بافت فرسوده دارد گفت: مجوز احداث در مناطق فرسوده این شهر بر اساس قوانین مربوط به بازآفرینی شهری رایگان صادر می‌شود تا ساختمان‌های ناپایدار این مناطق در برابر حوادث غیرطبیعی ایمن شوند.

وی محله‌هایی چون «مار چشمه»، «سید دره‌سی»، «سیدلر کوچه‌سی» و «کَند اوستی» را جزو بافت فرسوده این شهر اعلام و بیان کرد: نوسازی خانه‌ها در این محله‌ها و زیرشاخه‌هایشان در اولویت قرار داردن و اهالی نیز از طریق اعمال تخفیف و مذاکره به نوسازی تشویق می‌شوند.

پورصادق در ادامه از جمع آوری وانت بارهای سطح شهر که باعث بروز ترافیک در برخی خیابان ها می شوند خبر داد و گفت : بزودی مکان‌هایی در سطح شهر برای وانتی ها در نظر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.