دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:

کارزار جهانی علیه ممانعت دختران از آموزش راه اندازی شود

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، از آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی خواست تا به سرعت یک کارزار جهانی را برای اتحاد علما و مراجع دینی جهان اسلام علیه تصمیم طالبان مبنی بر ممانعت دختران از آموزش، آغاز کند.

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی باید به تبیین آموزه‌های واقعی اسلام که خواهان آموزش دختران است، بپردازد.

حسین ابراهیم طاها این فراخوان را در آغاز دومین نشست سال ۲۰۲۲ اداره اکادمی فقه که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شده بود، ارایه کرده است.

او افزوده است: تصمیم حکومت طالبان برای جلوگیری از آموزش دختران از جمله تحصیلات دانشگاهی و برکناری اعضای هیات علمی زن از سمت‌هایشان به بهانه این‌که این امر مغایر با شریعت اسلامی است، آخرین موردی بود که توسط اکادمی فقه بررسی شد.

طاها بر اولویت پرونده افغانستان در دستور کار سازمان همکاری اسلامی و آکادمی فقه تاکید کرده است.

او همچنین خاطرنشان کرد تصمیم طالبان براساس نصوص شریعت اسلامی نیست.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین از آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی خواست تا به سرعت یک کارزار جهانی را برای اتحاد علما و مراجع دینی جهان اسلام علیه تصمیم طالبان مبنی بر ممانعت دختران از آموزش، آغاز کند.

گفتنی است که گروهی از علمای اسلام در ماه جولای سال جاری میلادی از افغانستان دیدن کرده و با علما و رهبران طالبان در مورد این‌که اسلام به زنان همه حقوق از جمله حق تحصیل و کار را اعطا کرده، گفت‌وگو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.