وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

نهاوند سرزمین خاطرات کهن دارای بهترین آثار تاریخی و طبیعی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شهرستان نهاوند دارای قدمتی کهن است و می‌تواند در رونق اقتصاد کشور و جذب توریست نقش بسزایی داشته باشد.

سید عزت الله ضرغامی  در سفری یک روزه و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی گفت: شهرستان نهاوند دارای قدمتی کهن باجاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر است که می‌تواند کمک زیادی به اقتصاد کشور و جذب توریست داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به همراه مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان و شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان شهرستان از چند آثار تاریخی شهرستان نهاوند بازدید کرد و مشکلات این آثار را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با مردم محلات قدیم به گفتگو نشست.

او گفت: مسجد امام حسن (ع) یکی از مکان‌های مذهبی و تاریخی نهاوند در میان بازار قدیمی شهرستان نهاوند است که مورد بازدید قرار گرفت و تامین اعتبار برای مرمت این مسجد تاریخی مطرح شد همچنین منطقه تاریخی دوخواهران نهاوند که از آثار ملی و محل معبد لائودیسه است نیازمند توجه بشتر است.

ضرغامی در بازدید از منطقه دو خواهران گفت: مشکلات ساخت‌وساز در این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین درخواست تأمین اعتبار برای آغاز مرحله ششم کاوش معبد لائودیسه توسط مسئولان شهرستان مطرح و قابل پیگیری است.
مهندس ضرغامی گفت: باید در موردثبت جهانی نهاوند به عنوان شهر سراب و رودخانه و چشمه‌های خروشان نیز کار تحقیقاتی و پیگیری زیادی کرد تا این خواسته مردم نهاوند تحقق یابد.

وزیر میراث فرهنگی در بازدید از خانه تاریخی صمصام و برسی مشکل تأمین اعتبار برای تملک این ملک به منظور تبدیل به موزه ضمن گفتگو با صاحب ملک گفت: اگر مالک خانه به میراث فرهنگی بر اساس قیمت کارشناسی به توافق برسد این مکان برای تبدیل شدن به موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او در ادامه بازدید از خانه فاطمی که از خانه‌های قدیمی متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی است گفت: میراث فرهنگی نهاوند برای ثبت این ملک در فهرست آثار تاریخی مطالبه شد که به دنبال برطرف کردن مشکلات ان خواهیم بود.

در ادامه وزیر میراث فرهنگی به همراه مسئولان شهرستان از بازار سنگ میل نهاوند و کاروانسرای سعادت بازدید کرد و از نزدیک با کسبه به گفتگو پرداخت و کسبه نیز مشکلاتشان را مطرح کردند و خواستار مرمت این بازار و کاروانسرای قدیمی نهاوند شدند.

بازدید از محل نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نهاوند و حمام تاریخی حاج‌آقا تراب از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز با حضور وزیر در شهرستان انجام گرفت و احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نهاوند مطالبه هنرمندان صنایع دستی از وزیر بود.

در پایان نیز از سراب فارسبان با هدف بررسی مشکلات این منطقه گردشگری بازدیدی به عمل آمد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات سراب‌های نهاوند به عنوان مطالبه توسط مسئولان شهرستان مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.