حضور تماشایی روستائیان چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی ۹ دی+فیلم

روستائیان چهارمحال و بختیاری با خروش دیگری یاد و خاطره حماسه نهم دی ماه را گرامی داشتند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۹ دی با شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فتنه گر» انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام و اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

نهم دی ماه در تقویم ایران به سالروز یکی از بزرگترین کنشگری‌های عمومی مردم تبدیل شده و فرصتی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

حماسه ٩ دی سال ١٣٨٨ نمونه‌ای از تجلی اراده الهی و پرچم به اهتزاز درآمده در نظام اسلامی است چراکه این حماسه کارآمدی نظام دینی در عبور از بحران‌ها را متجلی کرد و نشان داد اگر همه قدرت‌ها برابر نظام بایستند، این نظام به پشتوانه مردمی ایستادگی می‌کند.


بیشتر بخوانید


اگرچه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی همواره در آیین‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و روز قدس نیز نقش آفرین صحنه‌ها بوده‌اند و ضمن تجدید میثاق با ارزش‌های پذیرفته شده، آرمان هایشان به جهان گوشزد کرده‌اند، اما حماسه ۹ دی علاوه بر این، واکنش مستقیم مردم به فتنه‌هایی بود که این ارزش‌ها را هدف گرفته بود.

رسانه‌های بیگانه خارجی تلاش کردند تا ابعاد، سیطره و شاخصه‌های این حضور را بسیار کمتر و محدودتر از آنچه بوده نشان دهند؛ دلیل چنین واکنشی آگاهی از واقعیتی بود که نمی‌خواستند بپذیرند و آن پایگاه مردمی گسترده‌ای بود که نظام اسلامی ایران داشت.

امروز می‌توان گفت ۹ دی با همه اهمیتی که آن روز و پس از هتک حرمت اغتشاشگران به ارزش‌های عاشورا داشت، تنها نقطه شروعی بوده که ملت ایران فراموشش نمی‌کند؛ دومین چهارشنبه دی ماه ۸۸ به نشانه‌ای برای قدرتمندی کنش ملت ایران در دفاع از آرمان‌های ایرانی و اسلامی‌شان بدل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار