تحلیلگر عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تمام الگو‌های والای اسلامی و انسانی در مکتب شهید سلیمانی وجود دارد

وائل الرکابی با اشاره به جای خالی فرماندهان مقاومت در موقعیت‌های مختلف، گفت: تمام الگو‌های والای اسلامی و انسانی در مکتب شهید سلیمانی وجود دارد.

سه سال از جنایت آمریکا و اقدام بزدلانه آن در ترور قهرمان مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی یعنی سردار شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهان ایشان می‌گذرد؛ طی این سه سال نه تنها یاد و خاطره این شهدا از اذهان مردم منطقه فراموش نشده، که حتی منش و راه آن‌ها با قدرتی مضاعف ادامه یافته و همرزمان آن‌ها در جبهه‌های مختلف سوریه، عراق، فلسطین و لبنان پیروزی‌های جدیدی را علیه دشمن به ویژه صهیونیست‌ها رقم زده اند.

در آستانه سومین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، «وائل الرکابی» تحلیلگر برجسته عراقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران به تبیین جایگاه این شهدا پرداخت و گفت: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، در نزد مردم عراق جایگاهی بزرگ و فراموش نشدنی دارند؛ جای خالی آن‌ها در موقعیت‌های مختلف احساس می‌شود. ما به آن‌ها نیاز داشتیم، چرا که به خاطر شجاعت، تصمیم گیری هوشمندانه و نگاه عمیقی که به اتفاقات و تحولات داشتند، یک پشتوانه معنوی بزرگ و قوی برای ما بود.

وائل الرکابی افزود: مردم عراق و به ویژه مردم مناطق آزاد شده از سیطره گروه تروریستی داعش، یقین دارند که اگر این شهدا، به ویژه حاج قاسم سلیمانی و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین فتوای جهاد آیت الله سیستانی نبود، این پیروزی‌ها محقق نمی‌شد و منطقه همچنان با خطر تروریسم دست و پنجه نرم می‌کرد.

این تحلیلگر عراق تأکید کرد: واقعا فقدان این شهدا در عرصه مبارزه با تروریسم و مقابله با قدرت‌های سلطه جو در منطقه و به ویژه عراق، تاثیر زیادی داشته، اما خوب آن‌ها آرزویشان شهادت بود و با خدای سبحان عهد بسته بودند که عاقبتش درجه رفیع شهادت باشد و از این رو برای رسیدن به آن فداکاری‌های زیادی کردند و شب و روز از مبارزه با این اشغالگران و تروریست‌های تاریک اندیش که در مسیر باطل هستند، باز نایستادند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه در مورد تاثیر شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس بر تداوم مسیر محور مقاومت گفت: امروز محور مقاومت اگر شهید سلیمانی و دوستان او نبودند، در این سطح از قدرت و آمادگی در مقابله با استکبار جهانی نبود. محور مقاومتی که امروز می‌بینیم، همان چیزی بود که امام خمینی رضوان الله تعالی علیه نوید آن را با شعار نه غربی نه شرقی خود داده بود. این شعار به این معنا بود که با دوری از غرب و شرق یک قدرت جدیدی در راه خواهد بود که همان قدرت اسلامی و محور مقاومت امروز است که تحت رهبری امام خامنه ای اراده خود را در منطقه تحکیم کرده است؛ اراده‌ای که نه در آن تلاش برای به حاشیه راندن کسی وجود دارد ونه تلاش برای استثمار و بهره کشی از کشوری، بلکه برعکس در صدد احقاق حقوق مظلومین است. محور مقاومت هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی و امنیتی موفق عملکرده است، گرچه همواره از جانب استکبار جهانی و در رأس همه آمریکا مورد هدف بوده است.

فرماندهان مقاومت

وائل الرکابی در پایان تصریح کرد: امروز ما معتقدیم که مکتب شهید سلیمانی، سرلوحه و سرمشق ایثار و فداکاری، مبارزه و وظیفه گرایی ماست. تمام الگو‌های والای اسلامی و انسانی را در مکتب شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس می‌بینیم. ما از خداوند می‌خواهیم که بتوانیم به راه آن‌ها که راه امام حسین علیه السلام و مبارزه با ظلم است، ادامه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار