شناسایی ۳۰۵ بازمانده از تحصیل در شهرستان اهر

فرماندار اهر در جلسه شورای آموزش و پرورش از شناسایی ۳۰۵ بازمانده از تحصیل در این شهرستان خبر داد.

آقای  غنی‌زاده گفت: با بازگشت ۲۹۷ نفر به تحصیل از ۳۰۵  نفر امسال آمار بازمانده از تحصیل در شهرستان اهر به ۸ نفر کاهش یافته است.

وی همچنین از تبدیل ۸ مدرسه کانکسی روستایی به ساختمان آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها ۱۱ مدرسه کانکسی با دانش‌آموزان کمتر از ۱۰ نفر در روستا‌های اهر وجود دارد از این‌رو آموزش و پرورش برای تبدیل مدارس کانکسی به ساختمان برای بهره‌برداری چندمنظوره برنامه‌ریزی کند.

آقای غنی زاده با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی در مدرسه اصلانی ۲ و چلب‌وردی از طریق خیران احداث می‌شود گفت: طی قرارداد انعقاد شده اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و خیران ۲ زمین چمن مصنوعی در مدارس مناطق حاشیه‌ای شهر اهر احداث خواهد شد.

فرماندار اهر با اشاره به آسفالت‌ریزی حدود ۱۸ هزار مترمربعی محوطه مدارس این شهرستان یادآور شد: ابتدا سهمیه آسفالت‌ریزی محوطه مدارس اهر نزدیک به ۸ هزار مترمربع بود که با پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه آسفالت‌ریزی ۱۰ هزار مترمربع اضافه شد.

وی با گلایه از تخریب محوطه برخی مدارس شهری و روستایی شهرستان اهر اظهار کرد: محوطه برخی مدارس شهری و روستایی به هیچ عنوان در شان دانش‌آموزان اهری نیست، در بازدید از مدارس عملاً تبعیض‌هایی که قبلاً صورت گرفته مشاهده شد برخی مدارس دولتی به فلان مدیر وابسته بودند از خدمات بهره‌مند شده‌اند و برخی هم با کمبود امکانات تحصیلی و محوطه‌سازی مواجه هستند.

آقای غنی‌زاده ادامه داد: توزیع آسفالت محوطه مدارس اگر عادلانه صورت نگیرد مانع تبعیض در آسفالت‌ریزی محوطه مدارس خواهیم شد چرا که معتقد هستیم باید در مرحله نخست مدارس محروم و فاقد محوطه‌سازی از آسفالت‌ریزی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.