نگرانی خانواده‌ها از کمبود پزشک در تنها بیمارستان کودکان مرکز گلستان

کمبود پزشک اطفال در بیمارستان طالقانی گرگان و معطلی چند ساعته در صف ویزیت اعتراض برخی از خانواده‌های گرگانی را به همراه داشته است.

یکی از شهروندان گرگانی گفت: چند شب پیش فرزند سه ساله ام بیمار شد و به بیمارستان طالقانی گرگان مراجعه کردم و با صف طویلی از بیماران که در نوبت منتظر بودند مواجه شدم، برخی ازاین افراد می‌گفتند حدود یک ساعت و نیم معطل مانده اند، اما هنوز نوبت آن‌ها نشده است.

این شهروند ادامه داد: من نوبت سی ام بودم و اگر می‌خواستم منتظر پزشک اطفال بمانم نزدیک صبح نوبت من می‌شد و امکان داشت فرزندم را از دست بدهم و به همین دلیل از ماندن منصرف شدم.

این شهروند خواستار پیگیری وضعیت این بیمارستان شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با رادیو گلستان گفت: کمبود پزشک نه تنها مختص به استان گلستان بلکه مربوط به کل کشور است و باید در سطح کلان به آن پرداخته شود.

زرگران گفت: امسال درخواست ۱۸۳ پزشک متخصص به عنوان طرح را به وزارت بهداشت و درمان ارائه دادیم، اما تنها ۶۱ پزشک به استان اختصاص داده شد که مختص مناطق محروم استان است.

او افزود: با توجه به مراجعه بیماران بدحال به بخش اورژانس بیمارستان اولویت اختصاص پزشک را در این بخش گذاشته ایم.

زرگران ادامه داد: متاسفانه تعرفه دریافت مالیات از پزشکان بخش دولتی به ۳۵ درصد رسیده است که کمتر از بخش خصوصی است و همین موضوع موجب نارضایتی پزشکان و نداشتن تمایل برای همکاری با بخش دولتی شده است.

او افزود: بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی کودکان گرگان که سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد اواخر سال ۱۴۰۳ بهره برداری می‌شود.

زرگران ادامه داد: متاسفانه ساخت این بیمارستان با تاخیر ۸ ماهه مواجه شد چراکه پارکینک آن از سوی شهرداری تایید نشده بود.

او افزود: در حال حاضر برای جبران کمبود در بخش اطفال در حال تجهیز بیمارستان در آق قلا و مینودشت هستیم تا اگر  بیماری‌هایی نظیر کرونا اوج گرفت از آن‌ها بهره ببریم.

سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه گفت: به زودی موضوع بودجه ۱۴۰۲ موردبررسی قرار می‌گیرد و بخش بهداشت و درمان باید نیاز‌های خود را در این زمینه مطرح کند تا در بودجه گنجانده شود.

او افزود: در مجلس مصوب شده تا وزارت بهداشت جذب پزشکان را از طریق آزمون افزایش دهد.

سنگدوینی ادامه داد: پزشکان از بودجه کشور تحصیل می‌کنند و در زمان اضطرار باید پای کار بیایند و با برنامه ریزی می‌توان از ظرفیت این پزشکان بهره برد.

او با اشاره به تاخیر در صدور مجوز پارکینک از سوی شهرداری گرگان گفت: دستگاه‌های نظارتی باید پای کار بیایند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.