حمایت از کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عشایر استان در توسعه کشت گیاهان دارویی حمایت می‌شوند.

 محمد محمد زاده در بازدید از عشایر مستقر در مراوه تپه، خارج شدن از تک محصولی را لازمه رونق اقتصادی عشایر دانست و گفت: این تولیدکنندگان در توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان معیشت جایگزین حمایت می‌شوند.

او گفت : طرح کاشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری براساس اهداف و سیاست‌های کلی سازمان امور عشایر کشور با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق عشایری و تنوع‌بخشی به تولیدات و افزایش درآمد عشایر انجام می‌شود.

در خراسان شمالی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک نگهداری و پرورش داده می‌شود که بیش از ۷۰۰ هزار راس از این تعداد در اختیار عشایر است.

او گفت: امسال قیمت نهاده‌های دامی آزاد شد و نرخ جو نیز از ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به بیش از ۱۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت.

او گفت : قیمت دام زنده بسیار پایین بود، البته در این زمینه طرح خرید حمایتی دام اجرا شد و ۲۷ هزار راس دام سبک در قالب این طرح خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تخریب تاسیسات عشایر استان در مراوه تپه گفت: پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا این مشکل برطرف شود.

رضا روشن ضمیر سرپرست امور عشایر استان هم گفت: عشایر خراسان شمالی، سه درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند، اما ۳۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند از این رو تداوم فعالیت و ادامه تولید، نیازمند نگاه و توجه ویژه است.

خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و ۲۵ درصد از گوشت قرمز استان توسط عشایراستان تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.