مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اجرای بند کوتاه انحرافی روستای دلبر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس استان های باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ایزدیان در جمع خبرنگاران برآورد اعتبار این طرح را 4 میلیارد و 150 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: اعتبار این طرح از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را انتقال آب از رودخانه به مزارع کشاورزی دانست و تصریح کرد: در اثر افتادگی کف رودخانه بهره‌وری از آب به حداقل میزان خود رسیده است.
رئیس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این زمینه یادآور شد: مطالعات اولیه این طرح در سال گذشته صورت گرفته است.
وی عملیات اجرایی طرح را شامل راه دسترسی به‌طول 300 متر، اجرای زهکشی به‌طول 170 متر، اجرای کف بند به عمق شش متر و ارتفاع بند از کف حدود یک متر به شمار آورد.
احمد باغانی خاطرنشان کرد: مدت زمان اجرای پروژه یکسال و سطح زیر کشت اراضی تحت پوشش رودخانه 160 هکتار است.
وی با بیان اینکه با اجرای بند کوتاه انحرافی راندمان آبیاری 100درصد افزایش می‌یابد، گفت: در پایان اجرای طرح حقابه زمین‌های کشاورزی به 120 لیتر در ثانیه می‌رسد که 90 لیتر در ثانیه آن توسط سد انحرافی و مابقی توسط زهکش تحت‌الارضی بند تأمین می‌شود.
وی اظهار داشت: روستای دلبر که در 18 کیلومتری شمال سبزوار واقع است با جمعیتی معادل 400 نفر، تنها منبع آب کشاورزی آن رودخانه دلبر است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.