وزیر آموزش و پرورش از اختصاص بودجه 100میلیارد تومانی جهت ارتقاء فن آوری در استان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابائی ساعتی پیش در همایش تحول بنیادین تجلی مشارکت در مشهد با بیان این مطلب که معلم باید امکانات کافی در دست داشته باشد تا بتواند با موفقیت تدریس کند افزود: اثرات تدریس های سنتی بسیار پایین است زیرا همه ی روش های تدریس به تحولات حوزه فن آوری مربوط می شود.

حاجی بابایی با اشاره به تخصیص بودجه 100 میلیاردی به استان ها جهت ارتقاء فن آوری تصریح کرد: از دولت این مصوبه را گرفتیم که در هر استان و شهرستان هر اداره موظف به هوشمندسازی یک مدرسه است.

وی تصریح کرد: اگر زمان هوشمندسازی مدارس زیاد شود، دیگر تحولی وجود نخواهد داشت بلکه همه باید در این زمینه ورود پیدا کرده و این امر را یک ساله به سرانجام برسانند.

حاجی بابایی نظام آموزشی شش، سه سه را یک نظام آموزشی موفق دانست و افزود: در سال 1368 شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که نظام آموشی ابتدایی شش ساله باشد، از آن زمان تاکنون 22 سال می گذرد و ما هم اکنون به اجرای این نظام پرداختیم که بسیار دیر است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین سند تحول بنیادین را یک سند کامل و عمیق دانست و تصریح کرد: 600 محقق بیش از شش سال بر روی این سند کار کردند و این سند یکی از بی نقص ترین اسناد آموزش و پرورش است.

وی همچنین با اشاره به دگرگونی کتاب های درسی گفت: کتاب باید دانش آموز را به تفکر و نوآوری وادارد در غیر این صورت مناسب فضای آموزش و پرورش نیست. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.