فرمانده سابق توپخانه سپاه:

شهید سلیمانی در سوریه و عراق آمریکایی‌ها را بارها شکست داد

فرمانده اسبق توپخانه سپاه پاسداران گفت:شهید سلیمانی زمانی به سوریه وارد شد که بخش بزرگی از این کشور در دست دشمن بود.

سردار محمود چهارباغی فرمانده اسبق توپخانه سپاه پاسداران امروز در همایش بزرگداشت مدافعان حرم ارتش ضمن گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، به نقش موثر توپخانه ارتش در مبارزه با داعش اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان مبارزه با داعش بیش از ۶۰۰ نفر از رسته توپخانه ارتش به سوریه اعزام شدند و در کنار سایر مدافعان، با نهایت اخلاص و ایثارگری با داعش مبارزه کردند و شهید دادند.

او با اشاره به شرایط اسفناک سوریه در زمان ورود سردار سلیمانی به این کشور گفت: شهید سلیمانی زمانی به سوریه وارد شد که بخش بزرگی از این کشور در دست دشمن بود و داعش به پشت دیوار‌های کاخ بشار اسد رسیده بود. داعش در زمان ورود سردار سلیمانی به سوریه، به نزدیکی حرم حضرت زینب (س) رسیده بود و به گنبد و گلدسته‌های حرم شلیک می‌کردند.

فرمانده اسبق توپخانه سپاه تصریح کرد: حاج قاسم زمانی وارد سوریه شد که همه جهان از آمریکا و اروپا تا ترکیه و کشور‌های عربی خواهان برکناری بشار اسد بودند و با تمام توان تلاش می‌کردند تا بشار اسد را ساقط کرده و یک رئیس جمهور آمریکایی بر سر کار بیاورند.

همرزم سابق سردار سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم اعتقاد داشت که باید روحیه ارتش سوریه بازسازی شود و در اولین حرکت یک عملیات بزرگ در جنوب سوریه به شیوه دوران دفاع مقدس انجام داد که بسیار موفق بود، اما در رسانه‌ها این موفقیت‌ها را به نام ارتش سوریه جلوه دادند و روحیه زیادی به آن‌ها تزریق شد.

سردار چهارباغی با اشاره به نقش موثر رسته توپخانه در آزادسازی سوریه گفت: رسته توپخانه کار بسیار بزرگ و با ارزشی در سوریه انجام داد و نقش خیلی مهمی در آزادسازی سوریه داشت.

فرمانده اسبق توپخانه سپاه در سوریه با اشاره به گفته‌های سردار سلیمانی در خصوص مدافعان حرم گفت: حاج قاسم اعتقاد داشت که مدافعان حرم، تنها از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دفاع نمی‌کنند بلکه کل جمهوری اسلامی حرم است و مدافعان حرم در سوریه مدافع جمهوری اسلامی بودند و از نظام دفاع می‌کردند.

او با بیان اینکه سردار سلیمانی نقشه‌های دشمن را به هم می‌ریخت، افزود: حاج قاسم در سوریه و عراق آمریکایی‌ها را بار‌ها شکست داد، به همین دلیل آن‌ها ناجوانمردانه دستور شهادت سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد را دادند. آمریکایی‌ها خیال می‌کردند با شهادت حاج قاسم پیروز شده‌اند، اما دیدید که چه عظمتی بعداز شهادت سردار به وجود آمد. بیشتر اهالی بغداد اهل تسنن هستند، اما دیدید که عظمتی را برای سردار سلیمانی به وجود آوردند؛ تشییع پیکر سردار سلیمانی در جهان بی‌نظیر بود و باعث تعجب جهانیان شد.

همرزم سردار سلیمانی در سوریه یادآور شد: هنوز پیکر مطهر سردار سلیمانی دفن نشده بود که غرش موشک‌های ایرانی قلب عین‌الاسد را شکافت و آبروی آمریکا را در تمام جهان برد و ترامپ تسلیم شد. در همین شرایط بود که مجلس عراق دستور داد تا آمریکایی‌ها از این کشور خارج شوند و این اتفاق به زودی رخ می‌دهد.

سردار چهارباغی گفت: آمریکایی‌ها در طول ۴۳ سال گذشته و از زمان پیروزی انقلاب همیشه مزاحم ما بوده و علیه ما توطئه می‌کنند.
ما می‌خواهیم یک کشور مستقل باشیم، اما آمریکا هر روز به یک بهانه علیه ایران دسیسه می‌کند، گناه مردم ایران چیست؟ ما تا آخرین لحظه مقابل دشمن می‌ایستیم و پرچم پیروزی را به دست امام زمان (عج) خواهیم سپرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.