۹ مسیر سیلابی در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۹ مسیر بسته شده ناشی از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری بازگشایی شده و هم‌اینک تردد در جریان است.

مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:همزمان با بارش نزولات آسمانی در جنوب سیستان و بلوچستان ۹ مسیر اصلی، فرعی و روستایی براثر طغیان رودخانه‌های محلی بسته شد که با اتمام بارندگی‌ها و فروکش کردن سیلاب هم‌اینک تمام مسیرها باز و تردد در آنها برقرار است.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی‌های چند روز اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان با ۹۶ میلی‌متر در کنارک و ۷۱ میلیمتر در چابهار گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۳۸۰ آسیب دیده از سیلاب استان در چند روز اخیر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران از چنان تنوع جغرافیایی و آب و هوایی برخوردار است که در نقشه‌های هوایی بلندی های کوه‌ها، پستی دشت‌ها و نیز آبگیرها و دریا در آن نمودی رنگارنگ به آن بخشیده است.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر این که سیستان و بلوچستان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره‌ای مخاطره آمیز نیز به آن بخشیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادیا
۰۹:۰۸ ۱۲ دی ۱۴۰۱
سیل و بی آبی مردم حاصل بی فکری مسئولین و مشاورین بی خرد هست وبس.
آخرین اخبار