تکمیل بزرگراه پارس آباد - سربند - مشگین‌شهر نیازمند ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل بزرگراه پارس‌آباد - سربند - مشگین‌شهربه طول ۶۰ کیلومتر نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

محبوب حیدری با بیان اینکه این اداره کل ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران دارد، گفت: با وجود این میزان بدهی به پیمانکاران، طرح‌های عمرانی و راه‌سازی این استان روند مطلوبی دارد و طرح‌های بزرگراهی هم از جمله بزرگراه اردبیل- سرچم و سربند – مشگین شهر با شتاب بیشتری در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: علاوه بر طرح‌های بزرگراهی استان، برای نخستین بار در استان اردبیل طرح راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد از فاینانس بانکی بهره‌مند شد.

به گفته او، ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال احداث است که تمامی این پروژه ها در قطعات مختلف به پیمانکاران سپرده شده و تلاش بر این است تا بخشی از این مسیرها تا ۲ سال آینده آماده بهره‌برداری ‌شود.

حیدری گفت: با وجود محدودیت منابع مالی، دولت ۸۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل بزرگراه‌ها در استان اختصاص داده است و به مرور مردم استان شاهد گام‌های اساسی و جدی در این حوزه خواهند بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح راه اصلی کلور- درام در ۲ قطعه می گوید: با تامین اعتبارات از محل تهاتر نفت و اعتبارات ماده ۵۶ این مسیر تا سه سال آینده بهره برداری می‌شود.

حیدری با تشریح آخرین وضعیت طرح راه‌سازی کلور- درام در جنوب استان اردبیل گفت: اجرای این طرح در ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و مقرر شده ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ به این پروژه اختصاص یابد.

به گفته او، قطعه ۲ طرح راه اصلی خلخال - کلور- درام توسط شرکت جهاد نصر زنجان در حال اجراست و با توجه به ۲ ترانشه حجیم واقع شده در مسیر، عملیات خاکبرداری ، خاکریزی و ابنیه فنی تا پایان امسال تکمیل می‌شود و تلاش می‌کنیم تا سال آینده زمینه را برای اجرای زیرسازی و آماده‌سازی بخشی از راه برای آسفالت فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرایی قطعه یک این طرح نیز به طول سه و نیم کیلومتر تملک اراضی شده است، گفت: قطعه یک این طرح توسط شرکت ترانشه پل راه در حال اجرا بوده و پیمانکار احداث کارگاه تولید بتن برای آغاز ابنیه فنی مسیر را در برنامه دارد.

حیدری همچنین درباره تکمیل بزرگراه پارس‌آباد - سربند - مشگین‌شهر می گوید: برای اجرای این طرح به طول ۶۰ کیلومتر ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار