در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیشنهاد تشکیل دادگاه شهادت سردار سلیمانی با حضور حقوقدانان جهان اسلام

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: این قابلیت وجود دارد هر چه سریع‌تر عاملان شهادت شهید سلیمانی به پای محاکمه کشانده شوند.

سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی سال‌های اخیر سازمان بسیج حقوقدانان کشور اقدامات ارزشمندی در خصوص پیگیری پرونده شهید سلیمانی انجام داده است.

وی با اشاره به کار‌های انجام شده در خصوص بُعد حقوقی پرونده شهادت سردار سلیمانی گفت: طرح دعوا از طرف آحاد مردم ایران و کمک‌های فنی و حقوقی خوبی در قالب همایش‌های انجام شده و همچنین دادگاه‌های مجازی در خصوص این موضوع صورت گرفته است.

انبارکی افزود: این اقدامات در مسیر تصمیمات عزیزان در دستگاه قضا و به خصوص شعبه ۵۵ ببین الملل قوه قضاییه راهگشا بوده است.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور اظهار کرد: بر مبنای کنوانسیون ۱۹۷۳ و امکان سنجی‌هایی که در پرونده شهادت سردار سلیمانی انجام صورت گرفته، در خصوص اقدام تجاوزکارانه رژیم آمریکای جنایت کار در خصوص شهادت سردار سلیمانی اقدام خوبی انجام شده است.

وی گفت: یکی از امکان سنجی‌هایی که صورت گرفته این است که از آمریکایی‌ها در مراجع بین‌المللی شکایت انجام شده این کار توسط سازمان‌های مردم نهاد داخل ایران و حتی سازمان‌های مردم نهادی که در آمریکا هستند صورت گرفته است.

انبارکی با بیان اینکه شهید سلیمانی فقط متعلق به اسلام و جمهوری اسلامی نیست گفت: او متعلق به جهان بشریت است و بنابر این پیشنهاد می‌شود یک دادگاه ترکیبی متشکل از حقوقدانان کشور‌های جهان اسلام شکل بگیرد.

وی در پایان گفت: این قابلیت وجود دارد هر چه سریع‌تر آمریکا‌ها و در راس آن ترامپ و عاملان شهادت شهید سلیمانی و همراهان ایشان به پای محاکمه کشانده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ دی ۱۴۰۱
اننقام خواست ملت مبارز ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۳ دی ۱۴۰۱
منظورتان از جهان اسلام کیست و کجاست ؟
ما خودمان باید اقدامات لازم را انجام دهیم. چون این جهان اسلام که شما میگویید چنان درگیر اختلاف و هرج و مرج و جنگ هست که وقت سر خاراندن ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
چه کار اضافه تری از ی فرمانده ایشون انجام دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام.مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران آزاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۳ دی ۱۴۰۱
یادشان گرامی باد...سلام.مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران ازاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
آخرین اخبار