وزیر دفاع فرانسه از دستور مکرون برای برنامه نظامی مشترک با لبنان خبر داد

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد کشورش به حمایت از لبنان ادامه خواهد داد و به دستور رئیس جمهور برنامه همکاری نظامی بین دو کشور آماده خواهد شد.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه دوشنبه در دیدار با موریس سلیم، همتای لبنانی خود تاکید کرد که کشورش بر حمایت‌های همه جانبه از لبنان متعهد است.

وزیر دفاع فرانسه همچنین تاکید کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به توسعه روابط با لبنان اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و قرار است به دستور رئیس جمهور برنامه همکاری نظامی مشترک راه اندازی شود که چگونگی افزایش توانمندی‌های ارتش لبنان به ویژه در زمینه ظرفیت‌های نیروی دریایی لبنان در اولویت این برنامه قرار دارد.

او همچنین در ادامه این سخنان به افزایش موج مهاجرت‌های غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت لبنان و فرانسه باید در زمینه کنترل این مهاجرت‌ها و مقابله با آن با هم همکاری منسجم مشترک داشته باشند.

وزیر دفاع لبنان نیر در ادامه این سخنان به اهمیت انتخاب ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت که مردم لبنان منتظرند تا ببینند رئیس جمهور آینده این کشور چه کسی است و چه اقداماتی برای این کشور انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۳:۲۰ ۱۳ دی ۱۴۰۱
لبنان تحت الحمایه هیچ کشوری بالاخص فرانسه نیست و مکرون باید فاصله اش را با لبنان بخوبی حفظ کند. در غیر این صورت کار بیخ پیدا می کند و بالا میگیرد.
آخرین اخبار