معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: توجه به صنعت گردشگری در توسعه کشور و اشتغال برای جوانان نقش تاثیرگذاری دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درنخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری آستارا که دردوبخش پنل تخصصی سرمایه گذاری ونمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری برگزار شد، گفت: همایش ونمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

علی اصغر شال بافیان حسین‌آبادی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی که در حوزه گردشگری در قالب بودجه به مجلس ارائه شده نیازمند پیگیری نمایندگان است، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۲۶ طرح گردشگر‌ی در کشور درحال اجراست.

وی گفت: کل اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای حوزه‌ی گردشگری بر فرض تخصیص ۳۰ درصدی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان است و این یعنی کمتر از ۵۰ میلیون تومان برای هر طرح و مجلس در زمانی رویکرد تحولی خود و اولویت‌هایش را در برخی موضوعات نشان داد و اکنون باید شاهد طرح تحول در صنعت گردشگری باشیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: پیشنهاد کردیم برای یکی دو سال مشوقی بگذارند تا پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند، امکان برخورداری از حداقل ۵۰ درصد حق انشعاب و تقسیط سه ساله آن را داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار گیلان هم در این همایش با اشاره به ویژگی‌های منحصربه فرد شهرستان بندری آستارا و ضرورت جذب سرمایه گذار برای رونق اقتصادی مردم منطقه وکشور گفت: مسولان باید به صورت میدانی و جهاد‌ی برای رونق گردشگری و اقتصاد کشور از سرمایه گذاران هرچه بیشتر حمایت کنند.

سید محمد اسحاقی با اشاره به اینکه برای تمامی طرح‌هایی که امروز مطرح شده است، ابتدا تکلیف برعهده اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی است که مطالعات دقیق داشته باشد، افزود: ۲۱۳ مجوز بی‌نام تا امروز در تمامی حوزه‌ها صادرکردیم، اما در حوزه گردشگری در آستارا تنها یک مجوز بی‌نام صادر شده است.

وی با بیان اینکه به اینکه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش سهم صنعت گردشگری است، گفت: تا امروز رقمی ابلاغ نشده و انتظار می‌رود سهم ملی از سوی وزارت میراث فرهنگی پیگیری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان هم در این همایش گفت: آستارا دارای ظرفیت‌های بی شمار در حوزه گردشگری است و باید به این بخش توجه ویژه شود.

ولی جهانی بر تعیین تکلیف موضوعات مربوط به سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران برطرف تا شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در منطقه باشیم.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی بر استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری شهرستان آستارا تاکید کرد و گفت: برای پیشبرد اقتصادی، اشتغالزایی و بهره مندی از گردش مالی مناسب، توجه به صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد.

عنایت رضایی پور فرماندار آستار هم، از آستارا به عنوان شهر فرصت‌های طلایی نام برد و بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران و برطرف شدن مشکلات و موانع آنان تاکید کرد.

میثم الوان پور شهردار آستارا هم گفت:به زودی پروژه‌هایی در آستارا آغاز می‌شود که با بهره بردای آن در موعد مقرر مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.