حدادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجمع تشخیص مصلحت نظام از طرح شفافیت قوا استثنا شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام را از طرح شفافیت قوا استثنا کنیم تا این طرح مصوب و عملیاتی شود.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارجاع مجدد طرح شفافیت قوای سه گانه به این کمیسیون گفت: شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه گانه را تایید کرده است.

وی درباره دلیل اختلاف بر سر تصویب و اجرای طرح شفافیت قوا اظهار کرد: در زمان اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس که مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌شود مجلس خواسته است تا آن جلسه مجمع شفاف باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس اضافه کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام فعلا نسبت به این امر موافقت ندارد و جمع بندی بنده این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام را استثنا کنیم تا طرح شفافیت مصوب و عملیاتی شود.

حدادی ادامه داد: بازگشت طرح شفافیت به کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس در همین راستاست، چون الان بحث شورای نگهبان نیست چرا که شورای نگهبان مباحثش را انجام داده و فقط مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است که باید ببینیم اعضای کمیسیون چه تصمیمی درباره آن می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در اولین فرصت پیشنهاد‌ها را در کمیسیون بررسی کلی می‌کنیم و به صحن ارائه می‌کنیم تا مصوب شود، چون اصرار داریم طرح شفافیت در مجلس یازدهم تصویب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ دی ۱۴۰۱
وقتی شورای نگهبان موافق طرح مجلس است دیگر دلیلی ندارد آن طرح به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده شود، مجمع تنها میتواند در موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان ورود پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۳ دی ۱۴۰۱
عدم شفافیت یعنی ادامه فساد چون فساد در بستر غیر شفاف شکل می گیرد

استثنا ، تبصر خود دو بستر فسادزا و تبعیض آمیز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
شفاف شو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۹ ۱۳ دی ۱۴۰۱
لطفا شما زحمت بکشید همین خودِ مجلس را شفاف کنید بقیه پیشکش.
آخرین اخبار