ترانزیت کالا از خراسان جنوبی به افغانستان ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون در ۹ ماه امسال از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

محمد کوه گرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۴۶۴ دستگاه کامیون در ۹ ماه امسال از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰ درصدی دارد.

محمد کوه‌گرد افزود: این تعداد کامیون به وزن ۹۶ هزار و ۶۱۱ تن شامل آرد، شکر، فوفل، گازوئیل و نخود از روسیه، هند، اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۲۵۲ تن کالا به ارزش ۳۵۹ میلیون و ۲۰۳ هزار دلار کالا از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: عمده اقلام صادراتی استان در این مدت شامل سیمان، گازوئیل، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، کاشی، صیفی‌جات، خرما، شمش چدن، کک متالوژی و زعفران بوده که به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

وی افزود: ۹ ماه امسال صادرات کالا در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دارد.

کوه‌گرد گفت: همچنین از ابتدای امسال به ۲۶ هزار و ۴۸۴ نفر مسافر ورودی و ۱۶ هزار و ۵۳ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود، خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

پایانه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه و همجوار با ولایت فراه یکی از معابر رسمی کشور به افغانستان است و حدود ۵۰ درصد صادرات ایران به کشور همسایه از طریق مرزهای خراسان جنوبی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.