گاز مددجویان رایگان است

به گفته مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد مصرف گاز برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۱۰۰ درصد رایگان است.

مدیرعامل شرکت گاز این استان گفت: افزود: الگوی مصرفی که برای اقلیم دو در نظر گرفته شده ۳۵۱ متر مکعب است و چنانچه مصرف کننده‌ای ۷۰ درصد این الگو را مصرف کند، ۱۰۰ درصد هزینه گاز رایگان است.

ریحان بهادر با بیان اینکه برای پله‌های ۴ تا ۱۲ هزینه محاسبه می‌شود، گفت: در پله‌های چهار تا شش، ۳۰ درصد افزایش قیمت، شش تا ۱۰، ۵۰ درصد افزایش قیمت و پله‌های ۱۱ و ۱۲ که پله‌های پرمصرف و بد مصرف تلقی می‌شوند به ازای هر متر مکعب پنج تا شش هزار تومان افزایش قیمت محاسبه می‌شود.

بهادر تصریح کرد: گاز پرمصرف‌ها بعد از اخطار‌های ۱۰ تا ۱۴ روزه قطع می‌شود و گاز ویلاها، استخر‌ها و مکان‌های باز تفریحی باید به طور کاملاً قطع شود.

وی افزود: بیشترین مصرف گاز در مناطق سردسیری و شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار داشت: نگهداری دمای اتاق در دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، نگهداری دمای آبگرمکن‌های زمینی به عنوان یکی از موارد اتلاف انرژی بین ۵۵ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد، بستن کانال کولر به وسیله مقوا و استفاده از درزگیر برای در و پنجره‌ها منجر به جلوگیری از اتلاف ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی و کاهش هزینه‌های اقتصادی خانوار‌ها می‌شود.

وی افزود: در کشور ایران پنج اقلیم تعریف شده که کهگیلویه و بویراحمد در اقلیم یک و دو مناطق سردسیری قرار دارد که برای اقلیم استان ۱۲ پله مصرفی در نظر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.