پرداخت ۴۵ میلیارد تومان وام اشتغال زایی به مددجویان تاکستانی

رئیس کمیته امداد اداره تاکستان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به ۶۶۰ نیازمند و مددجو در شهرستان تاکستان پرداخت شده است.

علی محمدرضایی رئیس کمیته امداد اداره تاکستان بیان کرد: طی ۹ ماهه سال جاری در مجموع ۴۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به ۶۶۰ مددجو و نیازمند در شهرستان تاکستان پرداخت شده که از این میزان ۵۸۳ فقره از طریق شبکه بانکی و ۷۷ فقره از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد اداره تاکستان اضافه کرد: از این میزان تسهیلات ۲۴ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان به ۳۱۹ نفر در شهر تاکستان تسهیلات پرداخت شده که از این میزان ۲۸۹ فقره به میزان ۲۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان از محل منابع بانکی و ۳۰ فقره به میزان ۷۵۵ میلیون تومان از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.

وی افزود: در ضیاء آباد ۶ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان به ۱۰۵ نفر، در اسفرورین ۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به ۱۰۷ نفر و در خرمدشت هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به ۱۲۹ نفر تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

محمدرضایی عنوان کرد: برخی از مددجویان تحت حمایت دارای مهارت هستند که برای این عده متناسب با مهارت و انگیزه و علاقمندی بستر اشتغال زایی فراهم می‌شود و برای سایر مددجویان نیز زمینه آموزش فراهم می‌شود تا با طی دوره‌های آموزشی صاحب مهارت شوند.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال زایی بدون داشتن مهارت آسیب‌هایی دارد چراکه فردی که بدون اطلاع و مهارت به شغلی وارد می‌شود، علاوه بر نیازمندی‌های عادی روزانه خود را بدهکار هزینه‌های ایجاد اشتغال هم خواهد کرد بنابراین ایجاد اشتغال باید با آموزش و مشاوره همراه باشد.

رئیس کمیته امداد اداره تاکستان تصریح کرد: یکی دیگر از گام‌های کمیته امداد امام (ره) برای افزایش موفقیت در طرح‌های اشتغال زایی نظارت و پرداخت دو مرحله‌ای تسهیلات است تا زمینه کاهش خطا و افزایش موفقیت طرح برای فرد حاصل شود.

وی یادآورشد: همچنین نیازمندان و محرومان می‌توانند با استفاده از ظرفیت راهبران شغلی برای اشتغال زایی اقدام کنند تا امکان موفقیت در طرح‌های اشتغال زایی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.