نگرانی‌های سایبری آمریکا در سال ۲۰۲۳

تارنمای هیل با اشاره به تهدیدهای سایبری اخیر در آمریکا، اولویت‌های این کشور در سال جدید میلادی را مقابله با حملات سایبری علیه بخش‌های کلیدی برشمرد.

تارنمای هیل اعلام کرد: نظام مراقبت‌های بهداشتی و دیگر بخش‌های کلیدی به دلیل روند رو به توسعه بدافزار‌هایی مانند باج افزار‌ها و ابزار‌های جاسوسی به شکل فزاینده‌ای در معرض حملات دیجیتالی بوده اند.

سال گذشته، موضوع امنیت سایبری بار دیگر مورد توجه مقامات و قانونگذاران آمریکایی قرار گرفت و آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای حفاظت از بخش‌های مهم کشور در مقابل افزایش تهدید‌های سایبری بودند. انتظار می‌رود امنیت سایبری همچنان در سال جدید میلادی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

با وجود تشدید چنین تهدیدهایی، بخش مقابله با تهدید‌های سایبری در آمریکا در تلاش‌های خود برای تقویت مقابله با حملات سایبری همچنان با کمبود نیروی کار مواجه است.

هیل در ادامه اولویت‌های سایبری آمریکا در سال ۲۰۲۳ را تشریح کرده است:

تهدید بخش‌های کلیدی

بخش‌های انرژی، مالی و بهداشتی همچنان با آمار بالای حملات هکری مواجه هستند. حملات سایبری در صنایع مربوط به این بخش‌ها به سرقت صد‌ها میلیون دلار منجر شده است. همچنین به درز اطلاعات در این بخش‌ها و حتی اختلال در ارائه خدمات اساسی انجامیده است. یک حمله بدافزاری به تعطیلی شرکت کلونیال پایپ لاین، بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی در آمریکا منجر شد و برخی از ایالت‌های این کشور را با کمبود گاز مواجه کرد.

بخش مراقبت‌های بهداشتی نیز به طور ویژه‎ای شاهد افزایش حملات سایبری در چند سال گذشته بوده است. این حملات به ویژه حمله باج افزار‌ها به بیمارستان‌ها را شامل می‌شد که هدف از آن‌ها دسترسی به اطلاعات حساس مانند اطلاعات مربوط به بیماران یا تحقیقات و فناوری‌های پزشکی بوده است.

قانونگذاران و کارشناسان صنعتی در ماه‌های اخیر از سازمان‌های فدرال خواسته اند تلاش‌های خود را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهند.

حملات باج افزاری

بخش‌های بهداشتی و مالی همچنین در سال‌های اخیر هدف حملات باج افزاری بوده اند.

تنها در سال گذشته، گروه‌های باج‌افزار، سیستم‌های بیمارستانی متعددی در آمریکا را مختل کردند. حملات باج افزاری همچنین مدارس را به طور موقت در بخش‌هایی از ایالات متحده تعطیل، چندین میلیون دلار را هک و کاستاریکا را وادار کرد تا به دلیل اختلال در خدمات دولتی، در ماه مه وضعیت اضطراری اعلام کند.

انتظار می‌رود مقابله با حملات باج افزاری داخلی و خارجی در سال جدید در اولویت آمریکا قرار گیرد، زیرا واشنگتن و متحدانش در زمینه مقابله با تشدید چنین حملاتی توافق کرده اند. در سال ۲۰۲۱ دولت جو بایدن و چند کشور دیگر اولین طرح سالانه خود را به منظور مقابله با بدافزار‌ها در جهان کلید زدند.

نرم افزار‌های جاسوسی خارجی

سال گذشته نرم افزار‌های جاسوسی خارجی به دنبال جنجال بر سر بدافزار رژیم صهیونیستی متعلق به شرکت «ان اس اُ گروپ» مورد توجه قرار گرفت. این شرکت در سال ۲۰۲۱ به اتهام تسهیل نظارت غیرقانونی علیه مقامات دولتی، روزنامه نگاران، مخالفان و فعالان حقوق بشر، در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت.

از آن زمان به بعد کنگره آمریکا اقداماتی را برای مقابله با چنین اتهاماتی به کار بسته است. از جمله در ماه ژوئیه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بندی را به قانون مجوز اطلاعات اضافه کرد که جامعه اطلاعاتی این کشور را از خرید و استفاده از بدافزار‌های خارجی منع می‌کند.

افزایش تهدیدات سایبری فوریت جدیدی را برای کمبود طولانی مدت نیروی کار در این صنعت ایجاد کرده است، زیرا هم آژانس‌های فدرال و هم شرکت‌های خصوصی برای ایفای نقش‌های کلیدی سایبری تلاش کرده اند.

کمبود نیروی کار

هیل نوشت: صنعت سایبری در آمریکا باید کمبود‌های خود را از طریق سرمایه گذاری در توسعه نیروی کار جبران کند و انتظار می‌رود در سال جدید میلادی به این روند ادامه دهد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده رفع کمبود نیروی کار در این صنعت اولویت اصلی این وزارتخانه را تشکیل می‌دهد.

به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود بودجه بیشتری از دولت برای کمک به آموزش نیروی کار و ابتکارات آموزشی، از جمله مشارکت با بخش خصوصی و دانشگاه‌ها برای افزایش نیروی کار سایبری اختصاص یابد.

برچسب ها: سایبری ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.