دانشگاه صنعتی اصفهان محور همکاری دانشگاهی با سوئیس

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۲۰ طرح مشترک بین دانشگاه‌های ایران و سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان در دست اجراست.

پیمان مصدقی در گردهمایی مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت گفت: به منظور پیاده سازی نسل چهارم صنعت نیازمند ایجاد بستر اینترنت پرسرعت، فضای ابری محاسبات و آموزش و فرهنگ سازی از پایین‌ترین تا بالاترین مقام در کارخانه‌ها هستیم.

او با بیان اینکه سوئیس و آلمان دو کشور پیشرو در پیاده سازی نسل چهارم صنعت در اتحادیه اروپا هستند گفت: ۲۰ طرح مشترک بین دانشگاه‌های ایران و سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی در حال اجراست که این طرح‌ها در زمینه پزشکی، منابع طبیعی، زیست فناوری، مهندسی و علوم پایه در دوره‌های ۳ تا ۴ ساله برگزار می‌شود.

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان، به اقدام مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه زوریخ سوئیس در حوزه نسل چهارم صنعت طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ اشاره و اضافه کرد: اینترنت اشیا، امنیت شبکه، یکپارچه سازی افقی و عمودی صنایع، شبیه سازی، واقعیت افزوده و روش‌های تولید سریع از پایه‌های نسل چهارم صنعت است.

مصدقی با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن در نسل چهارم صنعت منسوخ می‌شود، افزود: در نسل چهارم صنعت تمام اشیا و وسایل کددار و دارای شناسنامه و هویت و قابل شناسایی و هوشمندسازی می‌شوند.

نخستین انقلاب صنعتی در سال ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ میلادی شکل گرفت و موجب دگرگونی‌هایی در صنعت، کشاورزی و تولید شد. در این مرحله با استفاده از نیروی بخار لوکوموتیو و کشتی‌ها ساخته شد. نسل دوم صنعت صد سال بعد با پیدایش الکتریسیته رقم خورد و رشد جمعیت را در پی داشت. بعد از آن از سال ۱۹۷۰ با اختراع کامپیوتر نسل سوم صنعت متولد شد و از سال ۲۰۱۰ هم وارد نسل چهارم صنعت شدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.