سامانه بارشی آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی (بارش باران و در مناطق مرتفع بارش برف) از عصر امروز چهارشنبه نواحی جنوبی و مرکزی این استان را فرا می‌گیرد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نتایج بررسی نقشه‌های پیش بینی و پیش‌یابی گفت: فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در سطح استان پیش بینی می‌شود و لازم است تا در نواحی مذکور به توصیه‌های هواشناسی توجه شود.

وی اضافه کرد: بارش برف، باران، مه گرفتگی جاده‌ها و کاهش افق دید برای محور‌های مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌های استان طی مدت زمان یاد شده پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: رانندگان و افرادی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند لازم است تا تجهیزات زمستانی به همراه خود داشته بنشد.

وی با اشاره به لغزندگی جاده‌های کوهستانی و لزوم تجهیز خودرو‌ها به زنجیر چرخ ادامه داد: لازم است که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تدابیر لازم برای مقابله با اثرات کولاک و مه گرفتگی را اتخاذ کنند ضن اینکه صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی نیز باید مد نظر باشد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشینه دما در روز‌های پایانی هفته جاری افزایش می‌یابد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته گرم‌ترین شهر استان بوکان با مثبت ۱۱ درجه سانتی‌گراد و سردترین شهر‌ها نیز ارومیه، چالدران و اشنویه با دمای کمتر از صفر درجه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.