تخریب محورهای مواصلاتی استان زنجان به علت تردد ماشین‌آلات معدنی

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تخریب محورها به ویژه محورهای روستایی استان زنجان به علت اضافه تناژ کامیون‌های حامل مواد معدنی برای کسب سود بیشتر خبر داد.

هادی نظری معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به تخریب محورها به ویژه محورهای روستایی استان زنجان ناشی از فعالیت‌های معدنی، اظهار کرد: در محورهای روستایی که مجاور معادن هستند، شاهد افزایش ترافیک به علت تردد کامیون‌ها و ماشین‌آلات حمل مواد معدنی و مصالح هستیم.

وی ادامه داد:  در اثر تردد این کامیون‌ها به علت اضافه تناژ برای کسب سود بیشتر، محورها تخریب شده‌اند. متاسفانه قانون جامع در این خصوص وجود ندارد و فقط درصدی به عنوان حقوق دولتی از فعالان معدنی اخذ می‌شود.

نظری  معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه هزینه سالانه ساخت و نگهداری محورهای روستایی ناشی از تخریب فعالیت‌های معدنی ۲ الی ۶ درصد است، اضافه کرد: در حال حاضر حتی برای شریان‌های اصلی نیز یک درصد از این مبلغ در نظر گرفته نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: البته ۲ الی ۳ سال است که مبلغی برای بهسازی محورها به ما پرداخت می‌شود که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و سال بعد در پروژه مربوطه هزینه خواهد شد.

نظری مبلغ اختصاصی بابت تخریب محورها ناشی از فعالیت‌های معدنی را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد که در صورت تخصیص، اقدامات بهسازی در محور «اورجک - خیرآباد» در ماهنشان در دستور کار قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.