انتخاب ۲ عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان چهره برتر ارتباط با صنعت

سرپرست دانشگاه سمنان از انتخاب دو عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان اعضای هیات علمی برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سیف الله سعدالدین اظهار کرد: به منظور شناسایی، تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیات علمی، معیار‌هایی از جمله مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای، اجرای قرارداد‌های تقاضامحور، ارائه دستاورد‌های کاربردی و موثر در رفع مشکلات کشور و همکاری با نهاد‌ها و صنایع کشور برای بهبود بهره‌وری و کارآیی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از این بررسی ۱۴۱ عضو هیات علمی از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان اعضای هیات علمی برتر معرفی شدند، افزود: دکتر اصغر اکبری فرود استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دکتر حجت کرمی دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان نیز جزء اعضای هیأت علمی برتر در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۱ انتخاب شدند.

سرپرست دانشگاه سمنان تصریح کرد: به منظور معرفی اعضای هیات علمی برتر در این حوزه کتاب «اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت» از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است که دکتر اصغر اکبری فرود و دکتر حجت کرمی از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان نیز در این بخش انتخاب شده اند.

دکتر سعدالدین به مهمترین فعالیت‌های دکتر اکبری فرود در این حوزه اشاره کرد و گفت: انجام ۱۸ پروژه تقاضا محور ملی و منطقه ای، ارائه نظرات مشورتی علمی در حوزه‌های مختلف تخصصی برای شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، معرفی انواع سیستم‌های کنترل روشنایی روز، ساختار و الزامات پیاده سازی آن‌ها و صرفه جویی اقتصادی استفاده از این سیستم‌ها و بررسی اضافه ولتاژ‌های گذرا در شبکه توزیع فشار ضعیف سمنان از مهم‌ترین قرار داد‌های تقاضا محور وی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان همچنین تهیه و تدوین دستورالعمل و ضوابط جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) را از تجارت مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های ملی و منطقه‌ای دکتر حجت کرمی عنوان کرد و افزود: بررسی اثرات سازه‌های تقاطعی بر رودخانه و تغییرات هیدرولوژیکی مورقولوژیکی ناشی از آن (مدیریت منابع آب) نیز از جمله مهمترین قرار داد‌های تقاضا محور این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.