تداوم تردد خودرو‌ها در جاده‌های برفی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از برقراری تردد در محور‌های اصلی و برفی استان و مسدود نبودن جاده‌ها خبر داد.

عابد محمدی با اشاره به تداوم بارش برف در همه محور‌های منتهی به شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد شامل؛ بویراحمد، دنا و مارگون، گفت: با برنامه ریزی انجام شده، گروه‌های راهداری با استقرار در محور‌های برفگیر از مسدود شدن محور‌های اصلی جلوگیری کرده اند.

او با بیان اینکه راهداران با برف روبی و نمک پاشی برای جلوگیری از انسداد راه‌ها تلاش می‌کنند، افزود: با توجه به بارش سنگین برف در محور‌های مواصلاتی به خصوص جاده‌های مناطق سردسیری، ۲۰۰ راهدار با تجهیزات کامل به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی هستند.

به گفته محمدی؛ با توجه به برفگیربودن بیشتر محور‌های مواصلاتی نیرو‌های راهداری با تامین تجهیزات مورد نیاز در قالب ۲۸ تیم در محور‌های مواصلاتی مستقر شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی جاده‌های اصلی را اولویت نخست این اداره عنوان کرد و ادامه داد: بازگشایی محور‌های روستایی با برنامه ریزی نیز در دستور کار راهداران خواهد بود که پس از اتمام بارش‌ها نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی برف گیر استان اقدام خواهد شد.

محمدی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تردد در محور‌های سردسیری از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند و مواد خوراکی خشک همراه داشته باشند.

او بر همراه داشتن زنجیر چرخ هنگام سفر در مسیر‌های برفی تاکید و اضافه کرد: مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

ریزش نقطه‌ای کوه در برخی جاده‌های مواصلاتی

سرهنگ بهنام ویسی پور، رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی از نقاط جاده‌های استان در مناطق سردسیری از جمله جاده یاسوج به کاکان، چرام به یاسوج، گردنه مله شوره و حدفاصل تونل گل زردی در جاده یاسوج به بابامیدان ریزش نقطه‌ای کوه گزارش شده است.

او افزود: با وجود ریزش کوه در نقاط اعلام شده، اما با تلاش پلیس و راهداران جاده‌ها باز و تردد برقرار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.