بهره برداری از دستگاه‌های جدید دیالیز بیمارستان ۲۹ بهمن با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی

در این مراسم که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان انجام شد؛ ۴ دستگاه دیالیز مجهز به تکنولوژی روز مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن عیادت از بیماران بخش دیالیز؛ اذعان نمود: در راستای رفع مشکلات بیماران با تمام توان اقدام می‌کنیم و در این مسیر از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

او رفع مشکلات تهیه و تحویل داروی بیماران بخش مذکور را خواستار شد و پیگیری احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی را از اهم کار‌های درمانی استان دانست.

دکتر سیدی مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه بخش دیالیز بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز از سال ۱۳۸۶ با ۱۴ تخت فعال دیالیز در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران دیالیزی می‌باشد افزود: این بخش به صورت ۳ شیفته تا ساعت ۱ با مداد دایر بوده و از ساعت ۱ بامداد فقط به بیماران بخش و بیماران با وضعیت حاد ارائۀ خدمات انجام می‌شود.

او همچنین متذکر شد: هزینه هر بیمار دیالیزی در بخش خصوصی ۱ میلیون تومان و در بخش دولتی ۳۵۰ هزار تومان می‌باشد که مدیریت درمان استان توسط دفتر اسناد پزشکی در ۶ ماهه اول سال جاری به ۴۰۲ مرکز دیالیزی طرف قرارداد استان (خصوصی، دولتی، خیریه و غیر دولتی) مبلغ ۳۵۱ میلیارد ریال از بابت صورتحساب دیالیزی بیماران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پرداخت نموده است.

مدیر درمان استان همچنین خاطر نشان کرد: میانگین زمان دیالیز هر بیمار در روز ۴ ساعت و در ماه بین ۳۶-۴۸ ساعت می‌باشد و با بهره برداری از دستگاه‌های جدید جوابگوی ۱۲۰۰ بار مراجعه در ماه خواهیم بود.

او ادامه فرآیند به روز رسانی دستگاه‌های دیالیز را جزو اولویت‌های کاری مدیریت درمان استان قلمداد نمود و گفت: ۳ دستگاه دیگر به زودی تحویل و راه اندازی خواهد شد.

برچسب ها: بیماران ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار