کودکان از بیماری آنفولانزا در امان نیستند

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خطر‌های بیماری آنفولانزا برای کودکان هشدار داد.

احمد ملک زاده با اشاره به خطر بیماری آنفولانزا در کودکان گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

او افزود: کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می‌شوند، اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

ملک زاده ادامه داد: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد خطاب به خانواده‌ها بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها تاکید و اضافه کرد: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

او تهویه هوای مکان‌های سربسته را ضروری دانست و گفت: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها، خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری و تغذیه سالم و مناسب از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا کودکان به آنفلوانزا است.

ملک زاده توصیه کرد: کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل نقص سیستم ایمنی، آسم، دیابت، چاقی مفرط و ...، با تشخیص پزشک، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.