دستگاه‌های تابعه وزارت کار به پنجره واحد خدمات متصل هستند؟

از پنج دستگاه تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی آن‌ها در پنجره خدمات دولت هوشمند در دسترس هستند.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر عموم مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. در قانون بودجه امسال، تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کنند تا از رجوع دریافت کنندگان خدمات به سامانه‌های مختلف و متعدد جلوگیری شود.

دستگاه‌ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا پایان شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل کنند که این ضرب الاجل، مهلت ابتدایی دستگاه‌ها بود. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه‌های اجرایی که خدمات آن‌ها شناسنامه دار شده، ۱۷۰ دستگاه است. از این تعداد، ۱۳۶ دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستندکه آمار دستگاه‌های متصل به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده که به نوعی تکالیف اولیه خود را عملی کرده اند.

به گفته موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، ۸۴ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند که از بین آن‌ها ۸۰ درصد پنجره واحد اختصاصی دارند. ۴ درصد دستگاه‌ها در فرآیند اتصال به پنجره هستند و ۱۲ درصد هم دستگاه‌هایی هستند که با وجود پایان ۳۰ آذر ماه و مهلت قانونی، هنوز به درگاه متصل نشده اند. موحد این را هم مطرح کرده بود که اگر در زمان مقرر این اتفاق رخ ندهد، مسئله در دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ مطرح و دستگاه در صورت لزوم به مراجع نظارتی دیگر معرفی می‌شود.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه‌های ملی و استانی می‌توانید دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت‌خانه مربوطه را انتخاب کنید.

دستگاه‌های تابعه وزارت کار

وزارتخانه تعاون،کار رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه آن به گونه‌ای هستند که خدمات آن‌ها شامل حال بخش گسترده‌ای از مردم می‌شود و می‌توان گفت که ارائه خدمات آن به صورت الکترونیک در رفاه اقشار آسیب پذیر جامعه موثر واقع خواهد شد. این وزارتخانه با احتساب ستاد وزارت تعاون، در کل ۵ زیرمجموعه دارد و تعداد خدمات آن به ۱۷۷ مورد می‌رسد. ستاد وزارتخانه ۴۹ خدمت، سازمان بهزیستی کشور ۵۴ خدمت، صندوق بازنشتگی کشوری ۳۲ خدمت، سازمان تامین اجتماعی ۳۱ خدمت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۱۱ خدمت دارند.

در بخش مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ۵ گزینه قابل مشاهده است که نشان از اتصال تمامی زیرمجموعه‌ها به پنجره واحد دارد. سامانه‌های حمایت و سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور دو سامانه زیرمجموعه ستاد وزارتخانه هستند در سامانه حمایت که برای سرپرستان خانوار قابل استفاده است، امکان مشاهده اطلاعات اقتصادی خانوار شامل خودرو، درآمد و خرید و واریز وجود دارد.

سامانه وزارت کار در پنجره واحد

سامانه تامین اجتماعی هم در سه بخش بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران، ارائه خدمت می‌کند، تعداد خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی به ترتیب ۱۱، ۹ و ۱۰ مورد است که در بخش بیمه شدگان شامل نام‌نویسی، دفترچه، سابقه، بازنشستگی، بیمه‌شدگان خاص و موارد دیگر می‌شود. مخاطبان درگاه جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم دانشجویان و دانش‌آموزان جویای مهارت هستند که ۵ خدمت مانند ثبت نام در دوره‌های آموزشی یا استعلام گواهینامه به آن‌ها ارائه می‌شود.

برخی از خدمات درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی هم شامل اشتراک در صندوق بازنشستگی، برقراری حقوق بازنشستگی و از کارافتادگی، قطع حقوق بازنشستگی و وظیفه، پاسخ به استعلامات مرتبط با مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری، خدمات بیمه‌ای و ارائه احکام بازنشستگی و فیش حقوق می‌شود. در میز خدمات مجازی سازمان بهزیستی مثل جامع سفر‌های زیارتی (هم‌قدم)، سامانه جامع فعالیت‌های ارتقایی و خدمات روانشناختی، سامانه فرزندخواندگی، سامانه ارمغان، سامانه تصمیم (نوبت‌دهی طلاق) و سامانه غربالگری طیف اوتیسم به مددجویان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ دی ۱۴۰۱
حقوق کارگران در بودجه آینده چقدره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۶ دی ۱۴۰۱
با سلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟؟خدا خیرتون بده ایشالا این طرح بزرگ وانقلابی وبت شکن هرچه سریع تر تصویب واجرا بشه وبرای 22بهمن خبر خوبی بهمون برسه. چه جوره که اینا آمار پرندگان مهاجر دریاچه ارومیه رو دارن ولی آمار این همه نیروی روزکار واقعی روندارن ؟ پس کد بیمه شده .کد محل اشتغال .وکدملی وشناسه اقتصادی برای چیه؟.اصلا مگه ازکسی که اطلاعی ازش نیست حق بیمه ومالیات حقوق کم میشه!! پس این کسورات رو برچه اساسی گرفته میشه وبه کجا میره! اصلا طرح بارمالی داشته باشه مگه راه دوری میره خرج خودمون وخانوادمون میشه اونم تو این اوضا تورم وحشت ناک.
آخرین اخبار