امدادرسانی به ۱۳۲ آسیب‌دیده از بارندگی‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

رییس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ۱۳۲ شهروند آسیب دیده از بارندگی‌های اخیر، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و برف گیر شدن خودروها امدادرسانی شد.

کاظم فلاح دوست اظهار کرد: تاکنون ۲۸ خانه که در روستاهای راک، سرابیز، کلاغ نشین ، تلخ آب شیرین و شهر دهدشت که دچار آب گرفتگی شده بودند از سوی نیروهای هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی شدند.

وی بیان کرد:همچنین سه ساکنان خانه خشتی مناطق روستایی استان که در بارندگی های اخیر تخریب شده بودند و ۲ دستگاه خودرو نیز در گردنه های کهگیلویه و بویراحمد برف گیر شده بودند امداد و نجات شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۰ تخته پتو،۱۰ تخته موکت و ۱۰ دستگاه چراغ والور بین خانوارهای آسیب دیده ازاین حوادث توزیع شده است.

فلاح دوست خاطرنشان کرد:دیروز۱۹ تیم در قالب ۱۰۰ امدادگر با استفاده از ۱۱دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت داشتند.

وی تاکید کرد: ۱۲پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار و هشت شعبه هلال احمر استان آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان از حوادث است.

براساس آخرین آمار که ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه دیروز از سوی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد ایستگاه آبدهگاه در شهرستان باشت با ۱۴۸ میلی متر رکورد دار باران در این استان بوده است.

براساس این آمار همچنین در آب مورد لوداب ۱۰۲،سرآسیاب یوسفی و باشت ۱۰۰،لنده ۹۲،چرام و ماهور باشت ۹۰،بوستان ۸۷،قلعه دختر ۸۴،امامزاده جعفر۸۳،سرفاریاب ۷۹،دیل ۷۸،تنگ سرخ ۶۸،لیکک۶۷،دوگنبدان ۶۶،سرابننیز۶۵،دهدشت ۶۰ و سوق ۵۹ میلی متر باران ثبت شده است.

براساس این آمار همچنین در ستنگان ۵۸،یاسوج ۵۷،مارگون ۵۴،سی سخت ۵۳،کالوس و منصورخانی کاکان ۴۹،دژسلیمان ۴۸،چیتاب ۴۳،کریک ۴۲،وزگ ۴۱،موشمی زیلایی ۳۸،تنگ رواق ۳۲،دشت بز سادات محمودی ۲۶ و در پاتاوه ۲۳ میلی متر باران باریده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.