واکنش دبیر فرهنگ عمومی به نشریه فرانسوی؛

توهین به ارزش‌ها نشانه سقوط عقلانیت است

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: توهین به ارزش‌ها نشانه سقوط عقلانیت در جامعه‌ای است که مهد مدرنیته بوده و از بن بست‌های مدرنیته خبر می‌دهد‌.

 سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، در واکنش به اقدام موهن نشریه کاریکاتور فرانسوی که مصداق توحش فرهنگی است اعلام کرد: 

تاریخ فرهنگی و حافظه تاریخی جامعه نشان از نقش آفرینی ماندگار عالمان و مراجع دینی و فرهنگی در کنار مردم ایران است؛ مراجع و رهبرانی که به اتکای مردم و هم تجربه با مردم برای رهایی از قید‌های استعمار اروپایی و آزادی از استبداد مورد حمایت ایشان تلاش کرده؛ جنگیده اند و مانند مردم هزینه داده اند. خصوصاً که پس از انقلاب اسلامی عصاره علم؛ تقوا و روحانیت حوزوی شیعه در قالب رهبری نهضت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواب آرام را از چشم دشمنان ملت و جامعه و جغرافیای ایران گرفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: توهین و بی ادبی و بی حیایی موحش یک نشریه در قالب کاریکاتور در فرانسه به عزیز‌ترین عالم دینی امروز در جامعه شیعه نه تنها ذره‌ای از مرجعیت؛ محبت و اقتدار این رهبر مقتدر کم نکرده بلکه چهره واقعی دشمنان فرهنگ ایران اسلامی خصوصاً جریان‌های محروم از فرهنگ عفاف و زیست عفیفانه را به آزادگان داخل و خارج ایران نشان داد و چهره بی منطق شان را برملا کرد.

بی شک مخالفان جمهوری اسلامی ایران خود را پشت برخی از ابهامات جامعه و حکمرانی؛ مثلاً در پرونده حجاب و پوشش اجتماعی پنهان کرده اند و این یعنی با با همدلی و همگرایی بیشتر عمل کنیم و سخن بگوییم.

امامی ادامه داد: زیر این دستکش مخملی یک تاریخ جنایتکار و بد سابقه و فاقد عقلانیت گفتگویی و ناتوان از رو در رویی است؛ که به جای گفتگو و بحث در موضوع مهم سبک زندگی عفیفانه به توهین و تحقیر و تمسخر ارزش‌ها و مهمترین دلبستگی‌های یک جامعه رو می‌آورد و اولین حقوق فرهنگی و اولیات تعامل فرهنگی را رعایت نمی‌کند و این سقوط عقلانیت و انسانیت در جامعه‌ای است که مهد مدرنیته بوده و نشان دهنده بن بست‌ها و ناتمام ماندن آرمان‌های مورد ادعای مدرنیته است.

او افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور این اقدام موهن را محکوم و آن را فرصتی برای افزایش زمان آگاهی و افشای چهره واقعی آزادی لیبرالیِ ضد توده‌های مستضعف و ارزش‌های اصیل می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار