مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

بن بست شکنی در کویر به عهده جهادگران و تولیدکنندگان است

آیت الله اعرافی گفت: بار بزرگ سلامت غذایی جامعه، تامین غذا و امنیت پایدار غذایی به عهده جهاد کشاورزی است و باید استان یزد سرآمد کشاورزی ایران باشد.

 آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: یک نظام اداری سالم دارای شرایط و ضوابط خاصی است که اگر این شرایط در ادارات رعایت شود شاهد سیستمی خوب، سالم و نظام‌مند خواهیم بود. 

او با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین در کنار جهاد کارآمدی، بسیار مهم و کارایی بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه میبد، بن بست شکنی در کویر را وظیفه جهادگران و تولیدکنندگان توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در جهاد کشاورزی استان یزد، شاهد رقم زدن مجدد فرهنگ قنات و بازسازی این فرهنگ با کشاورزی در کویر خواهیم بود.

او ادامه داد: بار بزرگ سلامت غذایی جامعه، تامین غذا و امنیت پایدار غذایی به عهده جهاد کشاورزی است و باید استان یزد را سرآمد کشاورزی ایران کنید.

اعرافی آینده جهاد کشاورزی را روشن خواند و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید نگاه راهبردی، کلان نگر و آینده نگر داشته باشد. فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در راستای اهداف کشاورزی از اهمیت برخوردار است.

او بر لزوم هویت دهی به کشاورزان تأکید کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی باید احیای فرهنگ و روحیه جهادی برخواسته از فرهنگ انقلاب را راهبرد خود قرار داده و شاخص‌های اخلاقی، معنوی و فرهنگ اداری در بحث سلامت اداری را پایش کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تقویت ارتباط دانشگاه و آموزش و پرورش با جهاد کشاورزی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فعال و پویا کردن تعاونی‌ها در راستای اشتغالزایی به خصوص اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، تسهیل و مهیا کردن چرخه صادرات محصولات کشاورزی در استان و پیگیری بحث جذاب و درآمدزایی گردشگری کشاورزی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار