مدرسه بهترین مکان برای آشنایی دانش‌آموزان با فریضه نماز است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مدرسه بهترین مکان برای آشنایی دانش‌آموزان با فریضه نماز است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز شنبه ۱۷ دی در هفتمین اجلاس استانی نماز که در آزادشهر برگزار شد، گفت: ۱۲۰ آیه قرآن مربوط به نماز و یکی از نشانه‌های تاکید اسلام برای برپاداشتن این فریضه است.

او افزود: از آنجا که کودکان و نوجوانان مناسب‌ترین اوقات عمر خود را در مدرسه می‌گذرانند مانوس‌کردن آنان با فریضه الهی و ترغیب آنان به نماز نیازمند فراهم آوردن شرایط و امکانات متناسب در مدرسه است.

امام جمعه گرگان افزود: در فرهنگ اسلامی مدرسه جایگاه تربیت و پایگاه تعلیم است که باید در آن هم اخلاق و فضیلت و معنویت را گسترش بخشید و هم علوم و فنون را تعلیم داد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: نماز آرامش و نشاط را به جان‌ها هدیه می‌کند و به وسیله بازداشتن از بدی‌ها، آدمی را در هاله‌ای از روشنایی و انسان‌های باتقوا را در جوار قرب الهی قرار می‌دهد.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به نقش کلیدی والدین در تربیت فرزندان گفت: ایمان، محبت و عشق همراه با معرفت به دین اسلام در خانواده‌ها نقش می‌بندد و والدین در این مهم نقش کلیدی دارند.

او افزود: متناسب با سنین افراد باید برای پاسخگویی به کودکان و نوجوانان استدلال آورد و آینده فرزندان با عشق و محبت به خدا تضمین خواهد شد.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت:باید از محیط موثر واثرگذار دانشگاه برای جذب نسل جوان و بهره بردن از این فرهنگ اصیل معنوی در راستای برپایی، محبوب ساختن و جذب آن‌ها به این عبادت شیرین تلاش نمود.

هفتمین اجلاس استانی نماز در گلستان با شعار «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسوولان شهرستانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار