آغاز عملیات گازرسانی به شهر چابهار

عملیات گازرسانی به شهر چابهار به همت دولت سیزدهم با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  در حاشیه آغاز عملیات گازرسانی به شهر چابهار در جمع خبرنگاران  گفت: با تدبیر وزارت نفت، خط انتقال ورودی گاز از ایرانشهر به چابهار با ۴۰۰ میلیون یورو انجام شده و طی ۲ ماه آینده تکمیل و گازدار خواهد شد.

علی اکبر نژادعلی تصریح کرد: گازرسانی به شهر چابهار با اعتبار فاز اول به طول ۲۵۰کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و فاز دوم به طول ۳۵۰ کیلومتر به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از امروز اجرایی شده و طی یک سال و نیم آینده افتتاح می‌شود.

وی افزود: در هر قسمتی از شهر چابهار که عملیات لوله گذاری انجام شده باشد علمک نصب تا مردم از گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده گازرسانی به قصرقند در دهه فجر امسال آغاز می‌شود و در کنارک نیز اقدامات مطالعاتی طی چهار ماه انجام و سال ۱۴۰۲ پیمانکار انتخاب و شروع بکار می‌کند.

وی تصریح کرد: مطالعات همه شهر‌های سیستان و بلوچستان با پنج شرکت در حال برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ است و در سال آینده که سال گازرسانی به سیستان و بلوچستان هست بسیاری از شهر‌ها دارای گاز خواهند شد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از جایگاه‌های سوخت شهرچابهار و ظرفیت‌های این شهرستان، جایگاه سوخت آهوران، جایگاه سوخت اداره بنادر و دریانوردی و شرکت توزیع گاز مایع واقع در پیکره صنعتی منطقه آزاد بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار