اوج گیری آرام کرونا در گیلان/ توصیه‌ها را جدی بگیریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنوز سویه جدید کرونا در این استان مشاهده نشده است، گفت: مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: تعداد بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان آرام آرام رو به بالا است.

او با بیان اینکه روز گذشته ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری بودند، افزود: حال ۶ نفر از این بیماران وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشاهده زیرسویه اُمیکرون در کشور، بر رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا تأکید کرد.

به گفته مهرابیان، مواردی از این زیرسویه هنوز در گیلان مشاهده نشده است و البته مشخص نیست که پیک جدید این بیماری چه زمانی در این استان اتفاق بیفتد، اما مردم از هم‌اکنون توصیه‌ها را جدی بگیرند.

او همچنین به اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره و تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و افزایش بیماری‌های تنفسی این فصل، همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دوری از مجامع شلوغ ضروری است.


بیشتر بخوانید


بر اساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.