حسینی:

برخی نمایندگان موافق استیضاح وزیر بهداشت، امضای خود را پس گرفتند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزارت بهداشت وزارتخانه‌ موفقی است که در کرونا به خوبی ظاهر شد، گفت: اگر ضعفی هم باشد، برطرف می‌شود.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی درباره گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره استیضاح وزرا در مجلس گفت: استیضاح در همه دولت‌ها و مجالس امری طبیعی است. تمام تلاش بر این بوده که اگر پرسشی، ابهاماتی و ایرادی نسبت به دستگاه و فرد وجود دارد آن را به وزارت مربوطه انتقال داده تا در رفع و اصلاح آن اقدام شود.

وی با اعلام اینکه در برخی مورد استیضاح ناشی از کمبود اعتبارات است، به موضوع وزارت بهداشت اشاره کرد و با یادآوری این موضوع که نمایندگان به دنبال تجهیز بیمارستان‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام هستند، گفت: در این برهه تا جایی که برای دولت مقدور بود، در سفر‌های استانی اعتباراتی برای تکمیل طرح‌های به جای مانده از گذشته تخصیص داده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در تکمیل این بخش اظهارات خود درباره استیضاح وزیر بهداشت گفت که به خاطر کمبود دارو، ابهاماتی برای نمایندگان ایجاد شده و گفتگو‌ها برای قانع شدن نمایندگان مجلس ادامه دارد و امیدواریم این مساله هم برطرف شود.

حسینی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت جزو وزارتخانه‌های موفقی است که در موضوع غلبه بر کرونا نیز به خوبی ظاهر شد و شخص رئیس جمهور و وزیر بهداشت در اوج کرونا تلاش‌های گسترده‌ای کردند تا بر این موضوع فائق آمدند؛ حال اگر ضعفی باشد، برطرف می‌شود و این طور نیست که منجر به عزل یک وزیر که خدمات خوبی انجام داده، شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این رابطه نیز با امضا کنندگان استیضاح گفتگو‌هایی انجام شده است و برخی قانع شدند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم حداقل ۱۰ مورد جمع آوری امضا برای استیضاح در مجلس صورت گرفته است، گفت: البته بیشتر نمایندگان از توضیحات دولت قانع شده و امضای خود را پس گرفتند و تنها یک مورد در صحن مجلس بررسی شد که با پاسخ‌های وزیر صمت، استیضاح رای نیاورد.

وی که نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه دارد، این نکته را متذکر شد که از ۳۱ مورد استیضاح وزرا در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، ۹ وزیر عزل شده اند و بقیه استیضاح‌ها به نتیجه نرسیده است.

حسینی با ارائه آماری در این خصوص در دولت سیزدهم گفت: از سال گذشته حداقل ۱۰ مورد استیضاح امضا و جمع آوری شد که بیشتر نمایندگان قانع شدند و تنها یک مورد در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد که با پاسخ‌های وزیر صمت این استیضاح رای نیاورد.

برچسب ها: سیاسی ، دولت سیزدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۹ دی ۱۴۰۱
چه مسخره...
آخرین اخبار