درآمد کشاورزان استان پایین است

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به پایین بودن درآمد کشاورزان استان، گفت : کشاورزان استان کرمانشاه عمدتا دیم‌کار هستند و سالانه حدود ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت دیم می‌رود و تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار کشت آبی در استان داریم.

بهشتی آل آقا رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان دیم کار استان عمدتا با کشت گندم و جو مانوس شده‌اند، گفت : کشاورزان استان حبوباتی مثل نخود و عدس هم می‌کارند و از حدود ۲۰ سال پیش هم کشت ذرت در استان متداول شده که کشاورزان استان در زمینه کشت این محصول عملکرد خوبی داشته و در عین حال در کشت چغندر هم عملکرد قابل قبولی دارند.

 وی با بیان اینکه امروزه اقبال به کشت‌های متراکم مثل سیب زمینی که سود بالایی دارد مورد توجه کشاورزان قرار گرفته، گفت: نکته جالب قضیه این است که کشاورزان استان کرمانشاه وقتی خودشان سیب زمینی می‌کارند، درآمد آن‌ها به هیچ عنوان به پای درآمد کشاورزان غیر بومی نمی‌رسد.  سود کشاورزان مهاجر به اندازه‌ای است که حاضرند برای اجاره هر هکتار زمین برای کشت سیب زمینی تا ۱۰۰ میلیون تومان هم اجاره بدهند.

بهشتی آل آقا با اشاره به کاربلدی کشاورزان همدانی و اصفهانی در زمینه کشت سیب زمینی، گفت: آن‌ها نحوه کاشت، داشت و برداشت اصولی سیب‌زمینی را بلدند و همین سبب تفاوت درآمد آنان با کشاورزان بومی ما شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.