کاهش تعدیل نیروی کارگری در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: به رغم افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران، با کمترین تعدیل نیروی کارگری در استان روبه‌رو هستیم.

بهروز رحیم‌زاده گفت: تنها مرجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ما با تشکیل هیئت‌های بدوی و تجدید نظر سعی می‌کنیم در خدمت جامعه کارگری و کارفرمایی باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل فعالیت ۱۴ هیئت تشخیص و ۶ هیئت حل اختلاف و تجدید نظر را یادآور شد و افزود: هیئت تشخیص تا ۱۵ روز رأی خود را صادر می‌کند که در صورت اعتراض، آرا در هیئت حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته و به سرعت آرا صادر می‌شود.

رحیم‌زاده گفت: تا آخر آذرماه امسال تعداد شکایاتی که به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان واصل شده ۴ هزار و ۸۹۰ فقره بوده که در شاخص ارزیابی ادارات کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ما با کمترین پرونده در جایگاه مناسبی قرار گرفتیم.

او افزود: در اسرع وقت به این شکایات رسیدگی شده و از این بابت در بین استان‌های کشور رتبه اول را داریم و ما با اطاله رسیدگی به پرونده‌ها، در حوزه کارگری و کارفرمایی روبه‌رو نیستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: چنانچه آرای هیئت حل اختلاف که قطعی و قابل اجرا است برای رسیدگی بیشتر به دیوان عدالت ارجاع داده شود، نظر دیوان برای ما قابل اجرا است و تا ۹۰ درصد آرای صادره شورای حل اختلاف مورد تأیید جامعه کارگری و کارفرمایی بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.