تردد خودرو‌ها در محور‌های کوهستانی خلخال با زنجیرچرخ امکان پذیر است

فرماندار خلخال گفت: تردد خودرو‌ها با استفاده از زنجیر چرخ و با احتیاط در محور‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر منطقه جریان دارد.

سید جواد یحیی‌زاده گفت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران هم اکنون سطح محور‌های اصلی و بین شهری این شهرستان برف روبی و نمک‌پاشی شده و تردد خودرو‌ها با استفاده از زنجیر چرخ و با احتیاط در محور‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر منطقه جریان دارد.

فرماندار خلخال در جریان بازدید از عملیات برف روبی و پاکسازی گردنه الماس واقع در محور ارتباطی خلخال - اسالم گفت: محور ارتباطی خلخال به پونل از روز گذشته و با هدف پیشگیری از هرگونه حوادث ناشی از سقوط احتمالی بهمن در حوزه‌های استحفاظی استان‌های اردبیل و گیلان مسدود شده است.

یحیی‌زاده افزود: در حال حاضر به استثنای محور ارتباطی خلخال به اسالم که با تلاش راهداران باز است و تردد خودرو‌ها در آن جریان دارد، سایر راه‌های ارتباطی مشترک با استان گیلان از جمله محور ارتباطی خلخال- ماسوله و خلخال - ماسال و همچنین خلخال - پونل مسدود است و به همه رانندگان توصیه می‌شود از تردد در این مسیر جداً پرهیز کنند.

او با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به شهرستان، به مردم توصیه کرد تا زمان مساعد شدن شرایط جوی، فروکش برف و آرام شدن هوا از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر و با وجود حجم سنگین برف، راه‌های روستایی این شهرستان باز است وتردد خودرو‌ها در همه محور‌های روستایی خلخال به کمک زنجیر چرخ امکان پذیر است.

معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: باوجود باز بودن راه‌های اصلی شهرستان به علت ادامه بارش برف همراه با کولاک مقطعی ویخ بندان سطح جاده، در بسیاری از موارد نمک پاشی قادر به ذوب یخ سطح جاده نیست و استفاده از زنجیر چرخ به عنوان یک وسیله ایمن برای تردد در راه‌های برفی برای همه رانندگان ضروری است.

او افزود: رانندگانی که زنجیر چرخ استفاده نمی‌کنند نه تنها خودشان در راه‌های برفی گرفتار می‌شوند موجب بسته شدن مسیر شده و در تردد سایر شهروندان هم مشکل ایجاد می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.