تجلیل از ورزشکاران در سومین سالگرد حاج قاسم/ واکنش کلهر به حذف معاونت فرهنگی وزارت ورزش

مراسم تجلیل از ورزشکاران حامی فلسطین، امروز در سالن همایش سپاه محمد (ص) رسول الله برگزار شد.

به مناسبت سومین سالگرد حاج قاسم، مراسم تجلیل از ورزشکاران حامی فلسطین، امروز یکشنبه ۱۸ دب در سالن همایش سپاه محمد (ص) رسول الله برگزار شد.

در این مراسم از ۱۳ورزشکار داخلی (فاطمه قاسمی، وحید مومنی (رشته کاراته)، مبینا علی نسب (شطرنج)، یونس امامی، محمدصادق فیروزپور،   امیرمحمد یزدانی و محمدحسین محمودی (کشتی)، سید میرهاشم حسینی (تکواندو)، مهران احمدی (بازی‌های رایانه ای)، نسیم صفایی و نیما رستم پور (بدمینتون)، مهدی الفتی (ژیمناستیک) ) و ۵ ورزشکار بین المللی از کشور‌های لبنان و سودان که از مبارزه برابر اسرائیل امتناع کردند، تجلیل به عمل آمد.

سینا کلهر معاون وزیر ورزش در این مراسم اظهار داشت: مسابقه ندادن و به رسمیت نشناختن حریفان اسرائیلی، یک اتفاق جمعی است. ورزشکار ۴ سال زحمت می‌کشد تا به مدال جهانی و المپیک برسد، اما از این مدال می‌گذرد.

وی افزود: جهان حقیقتی دارد و باید به باطن قصیه نگاه کنیم. پرچم حمایت از مظلوم روی زمین نمی‌ماند و همواره در دنیا، جوانمردانی هستند که این پرچم را بردارند. حمایت از مظلوم یک اتفاق مادی نیست .

کلهر درخصوص کاهش معاونت‌های وزارت ورزش و اینکه ظاهرا قرار است معاونت زیرنظر وی نیز کاهش و تغییراتی در وزارتخانه ایجاد شود، گفت: این موضوع به دولت قبلی باز می‌گردد. طبق توافقات وزیر ورزش قبلی با سازمان اداری و استخدامی برای اجرای مفاد قانونی موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به کاهش ساختار اداری، توافق کرده بودند یکی از معاونت‌های وزارت خانه را کاهش بدهند.

وی عنوان کرد: انتخاب‌شان هم معاونت فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی بود. زمانی که برای شروع کار به وزارتخانه آمدیم، زمزمه این موضوع وجود داشت، اما در قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد و دست کم از هفت هدف این قانون، چهار هدف برای حوزه فرهنگی و همگانی است. در حوزه وظایف از ۳۰ وظیفه‌ای که برای وزارت‌خانه در نظر گرفته شده ۱۷ وظیفه یعنی بیش از ۶۰ درصد وظایف در حوزه همگانی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

معاون وزارت ورزش تصریح کرد: طبق صحبتی که با سجادی داشتیم اعلام کردند رویکرد من این نیست که معاونت حذف شود و این تصمیم از قبل گرفته شده است. برهمین اساس نامه مکتوبی به سازمان اداری و استخدامی زده و توافقی که در گذشته شده بود، لغو کردند. این اتفاق هم برای چهار ماه قبل و در تیر است. موضوع دیگری که وجود دارد این است که آیا سازمان اداری و استخدامی همچنان می‌خواهد اصرار کند که وزارت ورزش و جوانان مشمول این ماده قانونی شود یا نشود؟

کلهر ادامه داد: هم سازمان تربیت بدنی و هم سازمان جوانان، جزو معاونت‌های رئیس جمهور بودند که با هم ادغام شدند. وزارتخانه‌های ادغامی مشمول آن ماده قانونی نمی‌شوند، اما کم کاری‌ای بوده که در دولت قبلی انجام شده است. مثل کم کاری حذف ۰/۲۷ درصد که در صورت کمک نکردن نمایندگان مجلس در بودجه، خسارت بزرگی برای ما ایجاد می‌کرد. هرچند تخصیصی هم اتفاق نیفتاده است. الان با سازمان اداری و استخدامی گفتگو می‌شود و در آخرین گفت و گویی هم که داشتیم قرار شد قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان بررسی شود. سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب هم مورد بررسی قرار بگیرد تا طبق شرح وظایف موجود، ساختار متناسبی هم در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: این نکته را هم بگویم تقریبا در اکثر کشور‌های دنیا اگر وزارت ورزش و جوانان داشته باشند، وزارتخانه، کار ورزش همگانی را انجام می‌دهد و کمیته ملی المپیک هم بحث ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را پیگیری می‌کند. طبیعی است نمی‌توانیم ورزش همگانی را به خاطر اهمیتش، تسهیل قانون اهداف و وظایف و سیاست‌های مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان گزینه مطرح کنیم. در واقع اگر روزی تصمیم گرفتند وزارتخانه نباشد، باید آخرین گزینه حذف حوزه همگانی را در نظر بگیرند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش درمورد اینکه با این تفاسیر این معاونت حذف نخواهد شد، پاسخ داد: خیر. طبق گفتگو‌هایی صورت گرفته و نامه کتبی وزیر به سازمان اداری و استخدامی که به صورت غیرمحرمانه تصویب شده اعلام شد ساختار قبلی وزارت خانه چنین پیشنهادی داده و اکنون حذف معاونت فرهنگی و همگانی را کان لم یکن تلقی کردند. گفتگو‌های کارشناسی در حال انجام است تا ساختار جدید مهیا شود.

حمید مقدم‌فر رئیس ستاد سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: قهرمانان واقعی  و همرزم واقعی حاج قاسم سلیمانی شما هستید. شما هم از همین جنس هستید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار