توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حوزه سیاست‌های ارزی بانک مرکزی توافق شد که رویکرد سیاست‌ها ایجاد ثبات و کاهش نوسانات قیمت‌های بازاری ارز باشد.

محمدرضا پورابراهیمی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: این جلسه با حضور رییس جدید بانک مرکزی جهت ارائه برنامه‌ها تشکیل و مقرر شد با همکاری بانک مرکزی چند اقدام صورت گیرد.

وی توضیح داد: ناترازی بودجه و نظام بانکی عامل اصلی ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی در اقتصاد کشور است لذا مقرر شد تصمیم‌های بنیادی اقتصادی در چارچوب کار مشترک میان کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی در لایحه بودجه و احکام برنامه هفتم توسعه اتخاذ شده و ریشه‌های تورم رفع شود.

پورابراهیمی ادامه داد: توافق شد که رویکرد حوزه سیاست‌های ارزی ایجاد ثبات و کاهش نوسانات قیمت‌های بازاری ارز بوده و مغایرتی با قوانین پایه‌ای کشور مانند ماده ۲۰ قانون احکام دائمی نداشته باشد. در این قانون نرخ ارز کشور را نرخ ارز شناور مدیریت شده اعلام کرده است.

به گفته وی، تعامل خوبی بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی در راستای هماهنگی برای ایجاد ثبات در نظام ارزی کشور و به دنبال آن کاهش پیامد‌های ناشی از آن در بخش‌های صادرات، واردات و فضای عمومی کسب و کار در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان بیان کرد: گزارش رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس حاکی از بهبود مولفه‌های اصلی اقتصادی نسبت به گذشته در حوزه‌های صادرات نفتی و غیر نفتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار