تخصیص ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی همدان

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان همدان از تخصیص ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی استان خبر داد.

احمد قدیمی‌گرجائی با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار شامل ۵۸ طرح سفررئیس جمهور به بخش کشاورزی همدان اختصاص یافته است، افزود: به همین منظور تاکنون ۱۰ طرح به بانک‌های استان معرفی شده اند و تاکنون ۹۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

او به ضرورت احیای واحد‌های تولیدی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در استان همدان ۱۴۹ واحد کشاورزی غیرفعال هستندو ۱۵۹ واحد بین صفر تا ۳۰ درصد ظرفیت، ۳۳۴ واحد بین ۳۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت وهزار و ۵۳۷ واحد نیز بین ۷۰ تا صد درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص حمایت از فعالیت‌های گلخانه‌ای و توسعه آن‌ها نیز، افزود: باتوجه به کمبود منابع آبی در همدان چشم انداز تحقق ساخت ۱۰۰ هکتار گلخانه تا پایان امسال را در نظر داریم.

قدیمی‌گرجائی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد گلخانه‌های استان گازرسانی شده اند، تاکید کرد: این میزان معادل ۲۴۰ هکتار در قالب ۶۰۰ واحد می‌باشد، اما هنوز ۵۹ واحد مشکل دار در حوزه گازرسانی داریم که در حال پیگیری است.

او از برگزاری همایش کشاورزی در اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی همدان خبر داد و افزود: اطلس سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان تهیه شده که به وسیله آن برای رفع نابرابری‌ها و نامتوازنی‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی زمینه مناسبی فراهم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.