نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

شهید سلیمانی هیچ گاه مسائل شخصی را اولویت نمی‌دانست

ناصر ابوشریف گفت: حرکت سردار سلیمانی بر اساس برادری و اجرای احکام دین بود و هیچ گاه مسائل شخصی را در اولویت قرار نمی‌داد.

ناصر ابوشریف  نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران که به دعوت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به بیرجند سفر کرده است، صبح امروز با استقبال حجت الاسلام محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی وارد فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند شد.

دیدار با مسئولان عالی رتبه خراسان جنوبی، شرکت در همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی شهیدالقدس که با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و فعالان فرهنگی استان برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های روز سفر اول ناصر ابوشریف در سفر به بیرجند است.


بیشتر بخوانید


همچنین نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران فردا به شهرستان مرزی درمیان سفر می‌کند و ضمن دیدار با فرماندار، در جمع علمای شیعه و اهل سنت به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ناصر ابوشریف به خراسان جنوبی است.

توجه به مصالح جمع، رویکرد حاج قاسم سلیمانی

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: مکتب حاج قاسم همان مکتب امام خمینی (ره) و مکتب رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی است که ترویج این مکتب برای نسل جوان و مذاهب شیعه و سنی مهم است.

او با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۸ میلادی با سردار سلیمانی آشنا شده، افزود: او شخصیتی الگو و مثال‌زدنی داشت که نه فقط برای ما بلکه برای همه مسلمانان در تمامی جوانب می‌تواند اسوه باشد.

ناصر ابوشریف از دینداری، سیاست و جهاد به عنوان ابعاد الگویی سردار سلیمانی نام برد و گفت: حاج قاسم در تدین و دینداری یک الگو بود و بدون افراط گرایی، منشی میانه‌رو داشت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: شهید سلیمانی هیچگاه بین مسلمانان فرق نمی‌گذاشت و همیشه تأکید داشت که خط ما در زندگی خط اسلام است و به دور از مسائل حاشیه‌ای باید به فکر تعالی و رشد باشیم.

او گفت: تغییر وضعیت کنونی از موارد مد نظر شهید سلیمانی بود که در زمینه اجرای دستورات دینی همواره بر آن تأکید می‌کرد.

به گفته ناصر ابوشریف، حاج قاسم سلیمانی همواره براساس برادری حرکت می‌کرد و هیچ گاه مسائل شخصی را در اولویت قرار نمی‌داد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عنوان کرد: هر رفتار حاج قاسم براساس وجدان و وظیفه دینی بود. حتی با دیگران هم بر همین اساس رابطه داشت.

او با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره مصالح دیگران را بر خود مقدم می‌دانست، گفت: در برخورد با کشور‌های منطقه نیز همواره دغدغه‌مند بود و در فعالیت‌های دیپلماتیک حاج قاسم نیز اولویت قرار دادن مصالح دیگر ملت‌ها نمود داشت.

ابوشریف افزود: در آخرین نشستی که با شهید سلیمانی داشتم او از دیدار‌های مختلفی که با سران کشور‌های دیگر از جمله ترکیه، پاکستان و عراق داشت سخن گفت و در همه دیدار‌ها تأکیدش بر مشارکت این کشور‌ها در مسائل منطقه به‌ویژه مسئله فلسطین بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: شهید سلیمانی در این روابط دیپلماتیک، کشور‌های منطقه را متقاعد کرده بود که مصلحت آن‌ها در حمایت از فلسطین است.

به گفته او ده‌ها صفت دیگر هم در مورد حاج قاسم به رشته تحریر درآمده که باید رواج پیدا کند و برای جوانان اعم از شیعه و سنی تبدیل به الگو شود تا به سمت مسائل واقعی امت هدایت شوند.

ناصر ابوشریف گفت: مسائل واقعی امت، اقتصاد، علم، پیشرفت و حفظ پیشرفت کشورها است و باید بدانیم که چطور کشور‌های اسلامی را از چنگ دشمنان رها کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: در آخرین دیداری که با حاج قاسم قبل از شهادت داشتم، گفته بود خدمت به قدس و فلسطین وظیفه‌ای است که در آن دنیا مورد سؤال خواهیم بود.

 او عنوان کرد: شهید سلیمانی همواره بر زمان‌شناسی و وحدت بین مسلمانان تأکید داشت و اندیشه او براساس رهبری واحد و حکیمانه بود.

به گفته ابوشریف فلسطینی‌ها براساس دیدگاه حاج قاسم، ایمان دارند که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر و ولی امر مسلمین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با ابراز خوشحالی از سفر به خراسان جنوبی و بیرجند گفت: قبل از این در سایر نقاط از جمله طبس و یزد هم برنامه‌هایی را اجرا کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار