معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۹۰ هزار تن برنج سفید در خوزستان تولید شود که بخشی از این میزان برای صادرات در نظر گرفته شده است.

علی رحم کریمی با اشاره به اینکه سرانه مصرف برنج در خوزستان برای هر فرد ۳۶ کیلوگرم است گفت: نیاز بازار خوزستان ۱۸۵ هزار تن برنج است و در برخی حوضه‌ها به دلیل ممنوعیت کشت ۸۳ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت شلتوک رفت.

او افزود که پیش‌بینی می‌شود ۱۹۰ هزار تن برنج سفید در خوزستان تولید شود، اما بخشی از این میزان برای صادرات در نظر گرفته شده است.

به گفته آقای کریمی برنج دانه بلند وارداتی در بازار استان به وفور موجود است، ولی در این زمینه نیز شاهد افزایش قیمت بودیم که در حال حاضر ۵ هزار تن برنج دانه بلند هندی و تایلندی در انبار‌های استان ذخیره شده و در صورت تصویب این میزان محصول در بازار عرضه خواهد شد.

خوزستان سال ۱۴۰۰ شاهد تنش‌های اجتماعی و اقتصادی به دلیل کم آبی بود که منشاء آن از مناطقی شکل گرفت که برای کشت شلتوک خود خواستار آب شدند.

با این حال به نظر می‌رسد همگام با سرعت کند توسعه آبیاری نوین، صادرات برنج در برنامه دولت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۹ دی ۱۴۰۱
کشت های غرقابی و کشتهای سنتی پر استانی بیابانی اشتباه بزرگی است و باید همه بسمت کشاورزی نوین با آبیاری بهتر و بروزتر گام برداریم و از کشت های آب بر جلوگیری کنیم