برگزاری اولین جشنواره صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی در اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت:اولین جشنواره صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی اصفهان در ۳ سطح منطقه‌ای، استانی و ملی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود.

علیرضا ایزدی گفت: با توجه به هم‌گرائی میان اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان، اولین جشنواره صنایع‌دستی هنرمندان بسیجی اصفهان در ۳ سطح منطقه‌ای، استانی و ملی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به توافقات به‌عمل‌آمده با سازمان بسیج هنرمندان استان، ۲۸ شهرستان اصفهان همراه با شهر تاریخی اصفهان به ۵ منطقه در حوزه شمال، جنوب، مرکز، غرب و شرق تقسیم و جشنواره منطقه‌ای با حضور هنرمندان به‌صورت ارائه صنایع‌دستی برتر این هنرمندان برگزارشده و آثار برگزیده این ۵ منطقه در سطح استان اصفهان و هم‌زمان با دهه مبارک فجر در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

او افزود: همچنین با توجه به توافقات انجام‌شده میان معاون صنایع‌دستی و پایگاه بسیج اداره‌کل با سازمان بسیج هنرمندان اصفهان، به هنرمندان برگزیده جوایزی اهدا و درنهایت آثار برگزیده در دو حوزه منطقه‌ای و استانی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کشور ارائه می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: تلاش داریم تا ضمن برگزاری این جشنواره، بازارچه‌های صنایع‌دستی در حاشیه جشنواره در دو حوزه منطقه‌ای و استانی برگزار شود تا هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌های استان نیز بتوانند از مواهب اقتصادی این جشنواره بهره‌مند شده و از این طریق بتوان ضمن حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اندکی از آلام و مشکلات آنان که در طی ۳ سال اخیر و شیوع بیماری کرونا با آن مواجه بودند، بکاهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.