افزایش بیش از ۲ برابری مصرف سیگار بین دختران نوجوان

مصرف سیگار بین دختران گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال، ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، سن مصرف دخانیات در کشور کاهش پیدا کرده است؛ به طوری که در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال استعمال سیگار در دختران حدود ۲/۱ درصد و در پسران این گروه سنی ۴/۸ درصد است. در مجموع ۳/۴ درصد از دختران و پسران مصرف کننده سیگار هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف سیگار بین دختران گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال، ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده و استعمال سیگار بین پسران این گروه سنی، حدود پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

سن مصرف قلیان هم به ۱۳ سال کاهش پیدا کرده است و اگر اقدامی موثر و مفید در راستای پیشگیری از استعمال دخانیات و قلیان انجام نشود؛ مسائل و مشکلات مختلفی پیش خواهند آمد و هزینه‌های زیادی بر نظام سلامت کشور جهت درمان بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات و سیگار تحمیل خواهد شد.

وضعیت شیوع دخانیات در منطقه مناسب نبوده و حدود ۳۸ درصد از مردان و ۴ درصد از زنان مصرف کننده دخانیات هستند.

در حال حاضر ۲۳ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال مصرف کننده دخانیات هستند و ۸۴ درصد از مصرف کنندگان دخانیات در کشور‌های در حال توسعه بوده و حدود هشت میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر اثر استعمال دخانیات فوت می‌کنند.

منبع: وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
همش ب خاطر فضای مجازی بی صاحبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
دخترهای بیفرهنگ.اگر درست تربیت بشن دنبال سیگار نمیرن.الان دخترها فقط میخوان ادای پسرها رو در بیارن.قربون دخترهای قدیم برم که مثل بچه آدم درس میخوندن و ازدواج میکردن و بچه دار میشدن.برای شوهر و بچه غذاهای سالم میپختن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
اشکالش چیه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
باید به شدت برخورد بشه . شوخی بردار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سیگار هم نکشیم بخاطر این وضع آلودگی صدتا مرض میگیریم و سودشو صاحب خودرو و گیرنده مالیات می‌بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام.یعنی روزانه ، 21918 نفر بر اثر مصرف دخانیات(مستقیم یا غیر مستقیم) در کشور کشته می شوند ؟!!!...در «کرونا» اون همه جار و جنجال ،به حق ، راه انداختید ، یه لحظه به این آمار که اصلا و مطلقا قابل ملاحظه با فوتی های کرونا نیست هم نگاهی بکنید.....جای سخت گیری و قانون گذاری ، محدودیت و تهدید نیست....نکنه باز هم ، پای پول و درآمد درمیان هست...پول هایی که هیچ برکتی ندارند و مثل خوردن آب شور دریا ، باعث نیازمند تر شدن و گدایی و درماندگی بیشتره.....فکر کنید لطفا...این پول ها به هیچ جا نمی رسه...مشکلات فعلی رو حل می کنه ولی جای دیگه ، مشکلات بغرنج تر با هزینه های بیشتر درست میکنه ....
آخرین اخبار